Aviseringar
Rensa alla

Kosttillskott 🙂


Ämnesstartare

Hallå! Idag köpte jag lite Whey 80 kosttillskott. Köpte 1 kilo, ville se hur det är innan jag börjar köpa större paket. Men hur mycket borde jag ta? 1 drink om dan, eller bara 1 drink efter träning? Eller kanske en på morgonen varje dag, och sen en till efter träningen på dom dagar jag drar till gymmet? [smile]
Hur mycket brukar ni använda?


   
Citera
Ämnesetiketter

Du har blivit lurad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du har blivit lurad.

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta så mycket du behöver


   
SvaraCitera

Vad förväntar du dig av ett proteintillskott?

Som ovanstående säger: ta så mycket du behöver.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta en till frukost , och en direkt efter du har tränat.
Jag brukar köra en innan jag går och lägger mig också. Kanske är helt fel med det är ju trotts allt när man vilar musklerna växer..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör en direkt efter träningen. Du behöver inte dricka en om dagen om du får i dig tillräckligt med mat.

Anledningen till att det är bra att ta en direkt efter träningen är att man helst ska få i sig något att äta 10 min efter träning, men det kan vara väldigt svårt av uppenbara skäl. Då är proteintillskott bra att ha med sig i stället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du bör ta det innan träning och sen direkt efter träningen. Efter träning ska du ha lite mer protein än vad du tog innan träningen. (ska och ska...) sen som andra säger du kan ta det på morgonen med lite havregryn,banan och minimjölk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yogi:

Men hur mycket borde jag ta? 1 drink om dan, eller bara 1 drink efter träning?

Det är snabba kolhydrater vi snackar om. Det intas bäst direkt före, eventuellt under (gäller pass som pågår i flera timmar) och direkt efter. Vill du öka ditt kalori-intag för att kanske gå upp i vikt kan du ta det som mellanmål också, men då finns det faktiskt bättre alternativ.


   
SvaraCitera

Whey-80 innehåller 5g kolhydrater per 100g. Inga nämnbara mängder alltså.

Myksa:

Du har blivit lurad.

Protein är protein, oavsett om det kommer från kött eller pulver.

Att ha med sig en köttbit i träningsväskan är exakt samma sak.

Om man väger under 80 kilo och ska äta kött till middag finns det ingen anledning att trycka i sig extra protein på kvällen, det gör ingen skillnad.


   
SvaraCitera

Rekomenderad dosering är 1-3 gånger per dag.
en vid frukost, en efter träning och en till mellanmål.
Så står det på Whey-80s stora påse ^^

Jag kör också med Whey-80 och tycker det är ett mycket bra protein
och jag tar det 2 gånger per dag. dagar jag tränar på är det vid frukost och en direkt efter träning. Dagar jag då inte tränar tar jag en till frukost och en tillsammans med mellanmål.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roth:

Rekomenderad dosering är 1-3 gånger per dag.
en vid frukost, en efter träning och en till mellanmål.
Så står det på Whey-80s stora påse ^^

Det är protein, inte någon medicin som är opåverkad av din vanliga kost. Mao så kan vissa behöva 3 doseringar, medans andra redan får för mycket protein genom vanlig mat.

Gör en uppskattning av hur mycket protein du får i dig från maten du äter, dosera därefter.


   
SvaraCitera

Rapid:

Det är protein, inte någon medicin som är opåverkad av din vanliga kost. Mao så kan vissa behöva 3 doseringar, medans andra redan får för mycket protein genom vanlig mat.

Gör en uppskattning av hur mycket protein du får i dig från maten du äter, dosera därefter.

Det är mycket riktigt och det glömde jag att ta upp. bra att du sa, ty


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roth:

Det är mycket riktigt och det glömde jag att ta upp. bra att du sa, ty

Ursäkta de grova orden men jag tycker att det är ren idioti att ens nämna rekomendationerna på påsen.


   
SvaraCitera

Rapid:

Ursäkta de grova orden men jag tycker att det är ren idioti att ens nämna rekomendationerna på påsen.

Kanske de men det är väl lättare att sälja om det verkar vara lätt att skötta om(?)

Hittade nyss en länk där det står hur mycket protein man ska ha i sig men jag litar oftast inte på såna kalkyler bättre att känna efter själc

http://www.iform.se/Crosslink.jsp?d=1011&a=4501#result

[bigcheers]


   
SvaraCitera