Aviseringar
Rensa alla

Kostym till balen


Ämnesstartare

Hejsan! Jag ska snart ha bal med skolan och har aldrig burit kostym innan. Mina enda idéer är black on black eller ljusblå skjorta å mörkblå kavaj.. Några tips från er experter?


   
Citera

Skulle gissa att det kan bero lite på din stil och hur du ser ut också. Kan vara en bra idé att fråga om hjälp i affären.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ruttenfisk:
Skulle gissa att det kan bero lite på din stil och hur du ser ut också. Kan vara en bra idé att fråga om hjälp i affären.

Svart hår, lång, piercings, relativt smal


   
SvaraCitera

CasperJ:

Svart hår, lång, piercings, relativt smal

Svarta skor, strumpor, byxor och kavaj, vit skjorta och röd slips.


   
SvaraCitera

CasperJ:
Hejsan! Jag ska snart ha bal med skolan och har aldrig burit kostym innan. Mina enda idéer är black on black eller ljusblå skjorta å mörkblå kavaj.. Några tips från er experter?

man får ofta grym hjälp där man köper kavajen så de ordnar sig, dom frågar typ va man har tänkt sig oså hjälper dom en tills man betalat typ iaf där ja köpte min


   
SvaraCitera
lok501

CasperJ:
Hejsan! Jag ska snart ha bal med skolan och har aldrig burit kostym innan. Mina enda idéer är black on black eller ljusblå skjorta å mörkblå kavaj.. Några tips från er expter?

Igäntligen bör du ha smoking till bal...

Och det beror ju på hur du ser ut, men det vanligaste och mest passande är nog en matt, svart kostym med vit shorta, svart slips, halv-matta, svarta oxfords och vit näsduk. Detta bör kompleteras med ny rakat ansikte, förhoppningsvis klippt, kammat hår, en trevlig attityd och bra uppförande(manners)

Men detta är ju bara jag som är kostym freak. Kör vadfan du vill, det är ju ditt val och din bal 🙂


   
SvaraCitera

och för guds skull ta en kavaj med tunnare tyg... så jävla varmt. för ja antar att de är bal o studenten du ska ha den till?


   
SvaraCitera