Aviseringar
Rensa alla

kräkas....


Babydoll:

Kroppen är vidrigt snabb på att ta upp kalorier, så spelar ingen roll om du spyr tills magen är tom direkt efter du hetsat. Kroppen är som sagt ruskigt snabb. Speciellt när man hetsar och äter EXTRA mycket,.

Nej. Magen kan inte absorbera näring, det sköter tarmarna. Har maginnehållet inte lämnat magen = ingen näring har absorberats.


   
SvaraCitera

Hoppas du söker hjälp snart, tror ej du mår bra av detta.


   
SvaraCitera

Fyfan [cry]


   
SvaraCitera

Eller, ja. Ditt påstående motsade ju inte direkt mitt. Hm.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

så jag kan alltså gå ner i vikt av att kräkas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag rider också... varje dag 1 timme och cyklar till o från stallet nu.. jag mår piss


   
SvaraCitera

only_me:

jag rider också... varje dag 1 timme och cyklar till o från stallet nu

det kommer du inte orka länge till


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag vill inte till behandling igen endå... då måste jag äta på bestämda tider och dricka närings dryck jävlar... jag mår bara sämre av det, behandlingen hjälpte mej inte.. inte BUP heller..


   
SvaraCitera

only_me:

jag vill inte till behandling igen endå... då måste jag äta på bestämda tider och dricka närings dryck jävlar... jag mår bara sämre av det, behandlingen hjälpte mej inte.. inte BUP heller..

Du måste ju hitta någon behandling som inte bara fokuserar på att få dig att äta normalt utan att försöka få dig frisk ifrån din ätstörning. Jag vet en bra privat ätstörningsklinik som har en tillfrisknadsstatistik på 80 %. Man bor där i en vecka, sedan åker man hem 3 veckor för att praktisera, har kontakt med en psykolog via telefon medans om jag minns rätt. Iaf, du måste ju vilja bli frisk själv ifrån din ätstörning också. Förstå att du inte är så jävla vidrigt tjock utan att det bara sitter i din hjärna. Förstå hur jävla mycket bättre man mår av att äta normalt och ha ett normalt liv än att spy hela dagara, förstöra sig själv invändigt, inte orka någonting egentligen men ändå plåga sig själv med massa fysisk aktivitet, vara helt nere i kaloriräkning, få sådan ångest att man inte kan behålla den maten man behöver för att överleva.. och tro att ens enda lycka sitter i hur många kg vågen visar.

http://www.mhekliniken.se/ heter kliniken jag pratade om.


   
SvaraCitera

Nej du går inte ner i vikt av det, inte mycket alls. För din kropp hinner ta den näringen du behöver.


   
SvaraCitera

Kråkslott:

Nej. Magen kan inte absorbera näring, det sköter tarmarna. Har maginnehållet inte lämnat magen = ingen näring har absorberats.

Fel. En del av matsmältning skrev redan i MUNNEN och i magsäcken då.

Magsäcken börjar kontrahera/mala så gott som direkt, och nedre magmunnen släpper igenom födan om den är i rätt storlek (små bitar). För lättmald eller flytande föda har 90% lämnat magsäcken inom en timme. Mat i större bitar kan det ta upp till 4 timmar för 90% att lämna. Det är dock, oavsett föda, en gradvis process som startar så fort födan når magen.[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

verkade vara en jätte bra klinik... bara att min familj vet inte att jag har börjat såhär igen...


   
SvaraCitera

Om du håller på så här kommer du dö i förtid. Med tanke på hur pass mycket du redan verkar ha gjort det har din kropp troligen tatt såpass mycket stryk att du redan nu riskerar att dö i förtid, men det är skillnad på att dö när man är 60 och när man är 25.


   
SvaraCitera

only_me:

verkade vara en jätte bra klinik... bara att min familj vet inte att jag har börjat såhär igen...

Så säg det till dem.


   
SvaraCitera

Anorexi är ingenting annat än självförvållad idioti, ingen sjukdom. Naturligt urval.


   
SvaraCitera