Aviseringar
Rensa alla

Kräkts 3 gånger


Ämnesstartare

Vaknade halv åtta och hade enormt ont i huvudet och mådde illa. Jag gick ut på trädgården och satte mig på en stol, för att få frisk luft. Men jag mådde fortfarande asilla så jag gick in och drack vatten, och sedan gick jag och la mig i min säng och vilade.

Efter några minuter spydde jag rakt på madrassen, och efter att jag tvättade det råkade jag spy igen, det var typ 10 minuter senare. Då på madrassen igen. Och sedan spydde jag i soffan en gång, och sedan fick jag kräkreflexer men spydde inte.

Nu har jag inte spytt på över en timma och mår inte illa längre.

Grejen är att jag inte vet varför, för magsjuk är jag nog inte. Har aldrig varit det iofs så jag vet inte, men då spyr man väl HELA tiden? Och jag hade inte ätit något idag, innan.

Kanske var att jag ätit något konstigt i veckan.
Måste jag äta annorlunda idag? Mamma säger att jag typ bara ska äta gröt för att det kan va nått sår i min mage eller något.

Och for your information så var spyan neongul, såg ut som diskmedel. [badgrin]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

har också spytt neongult en gång.

men men säkerligen matförgiftning

spyr du inte igen och blir bätre så e det ingen fara


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej man spyr inte hela tiden bara för man är magsjuk.

Jag spydde igår [n] fast bara en liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det där har hänt mej ett par gånger på morgnarna, ingen aning om vad det kan bero på... dock så har jag alltid hunnit till toan och aldrig spytt på madrassen, det låter inte så fräscht.[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi får hoppas att samma sak inte händer imorgon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

har också spytt neongult en gång.

men men säkerligen matförgiftning

spyr du inte igen och blir bätre så e det ingen fara

Hahah, ser verkligen ut som diskmedel. Och bubbligt var det också.

Matförgiftning? Vem fan vill matförgifta mig. [no-no]

Nej det är det nog inte. 🙂 Men kan jag äta vad jag vill? Mamma tycker som sagt inte det.

oggelgoggel:

Jag spydde igår

Jag hatar att spy, det gör så ont. 🙁 Speciellt när man får kräkreflexer och känner att spyan kommer när som helst men så kommer det inget. Då gör det ju jätteont.

enhimmelskdrog:

det där har hänt mej ett par gånger på morgnarna, ingen aning om vad det kan bero på... dock så har jag alltid hunnit till toan och aldrig spytt på madrassen, det låter inte så fräscht.

Jag hade inte spytt på två år ungefär, därför jag blev så förvånad att det bara hände. Och haha nej, det är inte fräscht! men vad ska man göra liksom, hann inte till toan. [no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

kirgizistan:

Vi får hoppas att samma sak inte händer imorgon.

Nej fyfan. [sad] Hemskt var det. Kunde knappt gå, var så jävla yr.


   
SvaraCitera

Hade du ätit ordentligt dagen innan? Kan hända att man spyr om man är för hungrig/inte ätit ordentligt också. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej det är det nog inte. 🙂 Men kan jag äta vad jag vill? Mamma tycker som sagt inte det.

tror du ska låta bli att äta på ett tag, kanske fram till kvällen. mår du bra då kan du börja äta igen. ddricka kan du göra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

Nej fyfan. [sad] Hemskt var det. Kunde knappt gå, var så jävla yr.

Det också, men det jag tänkte på att man skulle kunna tro att du var gravid.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Då på madrassen igen

jag rekommenderar att du byter madrassen så snart som möjligt. kan inte tänka mig att det finns nåra personer som sover på den madrass de spytt på [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

för magsjuk är jag nog inte. Har aldrig varit det iofs så jag vet inte, men då spyr man väl HELA tiden?

Det låter absolut som att du är magsjuk. Då spyr man tills man inte har något mer att spy ut.. då spyr neongult (galla)

Tilda1988:

har också spytt neongult en gång.

Galla[love] Det sved skönt i halsen efteråt va? Jag gjorde det en gång på en bakfylla i Bulgarien. Ingen hit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Hade du ätit ordentligt dagen innan? Kan hända att man spyr om man är för hungrig/inte ätit ordentligt också.

Oj för då är det nog rätt stor chans att det var det, för igår åt jag inte speciellt mycket. Runt 500 kalorier kan jag tänka mig, jag var inte speciellt hungrig och fick trycka i mig maten. [n]

Tilda1988:

tror du ska låta bli att äta på ett tag, kanske fram till kvällen. mår du bra då kan du börja äta igen. ddricka kan du göra

Åh men jag är hungrig nu! Kan jag inte äta typ sallad åtminstone? Grönsaksstavar?

kirgizistan:

men det jag tänkte på att man skulle kunna tro att du var gravid.

Nej, det är jag inte. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter som att du är magsjuk av något slag iaf[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

StoraHimlen:

ag rekommenderar att du byter madrassen så snart som möjligt. kan inte tänka mig att det finns nåra personer som sover på den madrass de spytt på

Haha, alltså jag har fler madrasser än den. Har typ tre jag brukar sova på, så det är inget problem. [smile] Det var den översta madrassen.

sikkos:

Det låter absolut som att du är magsjuk. Då spyr man tills man spyr neongult (galla)

Jaha, men tills man spyr? För jag spydde bara galla isåfall. Men nu har jag ju inte spytt på ett tag, finns det chans att jag kommer spy mer sen, som ett litet uppehåll typ? Och bör jag undvika att äta? Och bör jag undvika att umgås med kompisar? [sad] Och varför blir man magsjuk, vad beror det på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Galla Det sved skönt i halsen efteråt va? Jag gjorde det en gång på en bakfylla i Bulgarien. Ingen hit.

nä det var tamejfan inte trevligt. var också svinbakis inte käkat på svinlänge heller

Kittieh:

Åh men jag är hungrig nu! Kan jag inte äta typ sallad åtminstone? Grönsaksstavar?

jäjä ät, det värsta som kan hända är att du spyr igen


   
SvaraCitera