Aviseringar
Rensa alla

Kräkts 3 gånger


Ämnesstartare

Kittieh:

Nej, det är jag inte. [smile]

Vad bra!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

postis_per:

låter som att du är magsjuk av något slag iaf

[n] Åh trist. Kan du mkt om magsjuka? Varför får man den egentligen isåfall, och bör man undvika mat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

För jag spydde bara galla isåfall.

Du åt ju inget dagen innan, klart du bara spydde galla? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

jäjä ät, det värsta som kan hända är att du spyr igen

Hahah hos en kompis. [bigsmile] Stackare isåfall.

kirgizistan:

Vad bra!

Mm ja. [y]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Raubtier:

Du åt ju inget dagen innan, klart du bara spydde galla? :S

Jo jag ÅT, men inte mycket. Egentligen var det lagom mycket för att mätta mig men enligt kaloritabell var det inte mycket. Hm, jag åt ungefär: havregrynsgröt, sojabiff, massssa sallad, quornfärs. 🙂 Inte allt samtidigt då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

För jag spydde bara galla isåfall.

Spydde du neongult från första början? Isåfall har du ju inte ätit som du ska?[no-no] När jag menar att man spyr neongul galla så är det som att magen krampar något enormt för att försöka få upp något som inte finns i magen. Magen är liksom tom och därför kommer det upp galla.

Kittieh:

finns det chans att jag kommer spy mer sen, som ett litet uppehåll typ? Och bör jag undvika att äta? Och bör jag undvika att umgås med kompisar?

Chans finns det ju alltid. Speciellt om du är magsjuk. Men om det var för att du inte hade mat i magen så troligtvis inte. Testa ät en macka och drick ett glas vatten och vänta någon timme. Om du inte spyr då så är det antagligen ganska lugnt.

Kittieh:

Och varför blir man magsjuk, vad beror det på?

Virus och dåliga bakterier i magen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sikkos:

Spydde du neongult från första början? Isåfall har du ju inte ätit som du ska? När jag menar att man spyr neongul galla så är det som att magen krampar något enormt för att försöka få upp något som inte finns i magen. Magen är liksom tom och därför kommer det upp galla.

Jaha.. ajdå. För jag åt bara runt 500 kcal igår. Men jag blev ju mätt! Och det var ju mat ändå. Har dessutom gått ner ett par kg den här veckan.. inte bra. Okej, så om jag inte börjar äta mer.. kommer jag kanske spy varje dag till slut? Min kropp säger ifrån typ? ;> Jag som tänkte att jag skulle bli lite thinner till sommaren.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

sikkos:

Chans finns det ju alltid. Speciellt om du är magsjuk. Men om det var för att du inte hade mat i magen så troligtvis inte. Testa ät en macka och drick ett glas vatten och vänta någon timme. Om du inte spyr då så är det antagligen ganska lugnt.

Okej, I will. [y]

sikkos:

Virus och dåliga bakterier i magen.

Okidoki! :/


   
SvaraCitera

Kittieh:

Oj för då är det nog rätt stor chans att det var det, för igår åt jag inte speciellt mycket. Runt 500 kalorier kan jag tänka mig, jag var inte speciellt hungrig och fick trycka i mig maten. [n]

Då var det nog därför. Mår du bra imorgon kan du ju vara säker på att det var det.

Spyr du imorgon också är det nog magsjuka. Man spyr inte hela tiden när man har magsjuka, som du skrev. Utan det är först och främst efter att man har ätit. Och det är ju inte konstigt att du spydde galla med tanke på att du ätit så pass lite dagen innan. Gör som sikkos skrev och prova att äta lite och se hur du mår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Låter precis som en magsjuka. Det brukar ju traditionellt sett börja med att man vaknar med illamående/ont i magen/huvudvärk/allmän sjukdomskänsla och sen går det inte mer än en halvtimma-timma så är det igång.

Prova äta lite vitt bröd och drick varmvatten med grädde. Äckligt som fan, men gör gott vad jag minns. Fast sluta äta om du börjar bli illamående igen, förstås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gravid? =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Mår du bra imorgon kan du ju vara säker på att det var det.

Hoppas att jag inte vaknar upp imorron och det blir samma sak, jag har varit tillräckligt sjuk på senaste tiden. :/ Haft ögoninflammation, feber, och riktigt jobbig förkylning den här och förra veckan. Orkar inte mer. [n]

Capture:

Man spyr inte hela tiden när man har magsjuka, som du skrev.

Okej, jag trodde det. Har aldrig haft magsjuka. Eller inte varit medveten om att jag haft det iallafall, isåfall. Oo

Capture:

Och det är ju inte konstigt att du spydde galla med tanke på att du ätit så pass lite dagen innan. Gör som sikkos skrev och prova att äta lite och se hur du mår.

Jag har inte spytt sen jag spydde senast (imorse) och känner ingen spykänsla längre. Dock vet jag ju inte det kommer tillbaka sen (förhoppningsvis inte) men idag har jag ätit lite mer än igår iaf.

UnclePadda:

Det brukar ju traditionellt sett börja med att man vaknar med illamående/ont i magen/huvudvärk/allmän sjukdomskänsla och sen går det inte mer än en halvtimma-timma så är det igång.

Okej, fyfan vad jobbigt det var alltså. :/

UnclePadda:

Prova äta lite vitt bröd och drick varmvatten med grädde. Äckligt som fan, men gör gott vad jag minns. Fast sluta äta om du börjar bli illamående igen, förstås.

Jag äter inte vitt bröd/grädde. :p Men jag har ätit mat idag (samma mat som igår.. tvivlar dock på att jag skulle vara allergisk mot något som finns i där!), yogurt och musli till frukost och nyss åt jag typ grönsaksstavar med naturell yogurt. [y] Känner ingen illamående-känsla alls. Förhoppningsvis kommer det inte tillbaka 🙂

Bl0cket:

Gravid? =/

Nej [smile] Som tur är.


   
SvaraCitera

Kittieh:

Jag har inte spytt sen jag spydde senast (imorse) och känner ingen spykänsla längre. Dock vet jag ju inte det kommer tillbaka sen (förhoppningsvis inte) men idag har jag ätit lite mer än igår iaf.

Så du har ätit utan att spy eller må illa? Det bådar ju gott i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kittieh:

för magsjuk är jag nog inte

är du magsjuk kommer det ur båda hålen, inte enbart munnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Så du har ätit utan att spy eller må illa? Det bådar ju gott i alla fall.

Japp! [smile] Kanske var en engångshändelse bara!

Publicphoto:

är du magsjuk kommer det ur båda hålen, inte enbart munnen.

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spy galla är det vidrigaste som finns [cry]


   
SvaraCitera

Kittieh:

Grejen är att jag inte vet varför, för magsjuk är jag nog inte. Har aldrig varit det iofs så jag vet inte, men då spyr man väl HELA tiden?

Kan mycket väl vara magsjuka. Magsjuka ser ju olika ut beroende på vilken bakterie/virus man har i sig. Hade du ont i magen också? Ont i huvudet beror troligen på feber eller uttorkning.

Kittieh:

Och for your information så var spyan neongul, såg ut som diskmedel.

Galla [rolleyes]


   
SvaraCitera