Aviseringar
Rensa alla

Kränkande reklam


Ämnesstartare

Denna reklam har anmälts för den är kränkande mot kristna.

Är det kränkande för att det är kränkande, eller är det kränkande för att filmen driver med kristna?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

dummaste nånsin 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

att den anses "kränkande" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

''Icas Påskreklam har anmälts till reklamombudsmannen. Anmälaren anser bland annat att den förlöjligar heliga handlingar inom kristendomen.''

http://www.dn.se/ekonomi/ica-reklam-anmald/

Vilka stolpskott


   
SvaraCitera

Man borde få kränka alla religioner hur mycket man vill.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den var ju tråkig. Det var kränkande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Det var kränkande.

Fast varför är den kränkande?
Hade den varit lika kränkande om det var ett skämt om en politiker? En vanlig privatperson? Jag har en känsla av att det enbart är kränkande för att det är religiöst. Varför ska religion kräva extra respekt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför ska vissa bestämma vad som är kränkande för andra? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick:

Fast varför är den kränkande?
Hade den varit lika kränkande om det var ett skämt om en politiker? En vanlig privatperson? Jag har en känsla av att det enbart är kränkande för att det är religiöst. Varför ska religion kräva extra respekt?

det var tråkigheten jag syftade på var kränkande.
men ja, klart att den hade varit kränkande då, men på ett annat sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
varför ska vissa bestämma vad som är kränkande för andra? 

jag är inte mörkhyad men jag skulle ändå bli upprörd om någon kallade någon annan för svartskalle.

bara för att det inte händer dig betyder det självfallet inte att det inte händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

jag är inte mörkhyad men jag skulle ändå bli upprörd om någon kallade någon annan för svartskalle.

bara för att det inte händer dig betyder det självfallet inte att det inte händer.

Asså jag menade när Patrick säger att det inte är kränkande. Men det kanske är kränkande för vissa kristna, varför skall han bestämma om det är kränkande för någon? Han kan ju inte veta hur vissa känner sig? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Asså jag menade när Patrick säger att det inte är kränkande. Men det kanske är kränkande för vissa kristna, varför skall han bestämma om det är kränkande för någon? Han kan ju inte veta hur vissa känner sig? 

man kan ha medkänsla eller åtminstone försöka se på saken ur de kristnas synpunkt. handlar helt enkelt om att ta hänsyn till andra och respekt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Attitydinkontinent:

man kan ha medkänsla eller åtminstone försöka se på saken ur de kristnas synpunkt. handlar helt enkelt om att ta hänsyn till andra och respekt.

Det är klart. Men varför ska han säga att det inte är kränkande? Jag blir arg när folk säger att vissa saker inte bör vara kränkande för andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Det är klart. Men varför ska han säga att det inte är kränkande? Jag blir arg när folk säger att vissa saker inte bör vara kränkande för andra.

Jahaaaa, förlååt. Jag som missuppfattade det du sa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man ska inte bestjäla en människas rätt till sin egen upplevelse av en situation när det gäller en kränkningar. Jag kan inte bestämma vad en annan människa får lov eller inte får lov att uppleva som kränkande.


   
SvaraCitera