Aviseringar
Rensa alla

kränkt av ungdomsmottagningen?


Ämnesstartare

Hejsan.
Jag var på um i somras för jag ville börja med p-piller. Jag är ganska så överviktig. När vi satt i rummet och skulle prata om vilka piller jag skulle ha så pratar hon i ca 15 min om min vikt och 2-3 minuter om pillerna. Jag var inte alls beredd på detta och tog väldigt illa upp, men förstår att jag borde gå ner i vikt.

När hon sen frågar "vad säger din kille om att du är såhär fet?" blev jag helt chockad. Min kille älskar ju mig för den jag är, har jag alltid tänkt iaf, men nu kan jag inte sluta på vad hon sa, jag tänker hela tiden på om han uppfattar mig som fet osv. Jag tycker också att det är konstigt att hon nästan bara pratade om min vikt när det inte va därför jag var där. Någon som vart med om något liknande? Och som vet om man kan åka till någon annan kommun för att få ut recept till nya piller? För jag vill verkligen inte dit igen


   
Citera

sagahh:

När hon sen frågar "vad säger din kille om att du är såhär fet?" blev jag helt chockad.

förståeligt [shake]

sagahh:

Och som vet om man kan åka till någon annan kommun för att få ut recept till nya piller?

borde du kunna [y]


   
SvaraCitera

sagahh:

När hon sen frågar "vad säger din kille om att du är såhär fet?"

vafan


   
SvaraCitera

sagahh:

När hon sen frågar "vad säger din kille om att du är såhär fet?"

HAHAHAHAHA, blev helt chockad av att läsa det, fan vad galet hemskt sagt.

Men det här ska du ju inte ta, kolla upp vart du kan anmäla det. Själv skrattade jag när jag läste det för det var så skruvat, men det måste ju göra ont av sådana kommentarer.

Ha det bra! Mvh Danen


   
SvaraCitera

å nej någon kommenterar mitt utseende bäst jag stämmer skiten hur henne


   
SvaraCitera

Ser du ut som ett troll också?

dålig..[sad]


   
SvaraCitera
KSENIA

nej, jag tycker inte att du har blivit kränkt pga påpekandet av din vikt. isåfall skulle jag ha blivit kränkt ungefär 1000000 gånger i mitt liv eftersom jag ganska ofta får höra att jag är smal.


   
SvaraCitera

Det är inte konstigt att hon pratade om din vikt, eftersom p-piller kan ha minskat effekt om när man är överviktig.

Meeen, sättet hon pratade om det verkar ju ha varit lite väl skumt, speciellt med tanke på:

sagahh:

"vad säger din kille om att du är såhär fet?"


   
SvaraCitera

KSENIA:

nej, jag tycker inte att du har blivit kränkt pga påpekandet av din vikt. isåfall skulle jag ha blivit kränkt ungefär 1000000 gånger i mitt liv eftersom jag ganska ofta får höra att jag är smal

inte riktigt samma sak du...
btw, du är väl ätstörd så då är det väl ännu mindre konstigt?


   
SvaraCitera

OF 5:

å nej någon kommenterar mitt utseende bäst jag stämmer skiten hur henne

Syftade du på min kommentar?


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Syftade du på min kommentar?

de skulle man kunna tro men nä


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

men det måste ju göra ont av sådana kommentarer.

det gör det.

OF 5:

å nej någon kommenterar mitt utseende bäst jag stämmer skiten hur henne

jag har inte sagt att jag vill stämma någon, jag förklarade varför jag inte ville dit mer och undrade om man därför kan gå till nån annan ungdomsmottagning

Redbulls:

Ser du ut som ett troll också?

dålig..

jag är seriös.


   
SvaraCitera
KSENIA

Complicated:

inte riktigt samma sak du...

att just jag inte tar åt mig när någon kommenterar min vikt betyder ju inte att andra i min storlek inte heller gör det, precis som det finns tjocka som inte tar åt sig medan andra gör det.

Complicated:

btw, du är väl ätstörd

och detta påstående baserar du på?


   
SvaraCitera

KSENIA:

att just jag inte tar åt mig när någon kommenterar min vikt betyder ju inte att andra i min storlek inte heller gör det, precis som det finns tjocka som inte tar åt sig medan andra gör det.

Men herregud hon är var ju där för att få ppiller.... sjukt kränkande att hon som jobbar där kommenterar hennes vikt och kallar henne fet då?

KSENIA:

och detta påstående baserar du på?

Menar inte att låta kränkande elr så.
Jag läste din blogg förut, vet ju dock inte om du tillfrisknat men du ser väldigt smal ut på visningsbilden.


   
SvaraCitera
KSENIA

Complicated:

Men herregud hon är var ju där för att få ppiller.... sjukt kränkande att hon som jobbar där kommenterar hennes vikt och kallar henne fet då?

Om hon använde ordet fet var det väl kanske inte världens bästa ordval, men jag vet att barnmorskor på ungdomsmottagningar ofta frågar saker som man då kan tycka att de inte har att göra med. T.ex. om din pojkvän är taskig mot dig. De frågar liksom inte för att de tror att så är fallet, utan för att det ingår i deras jobb. Dessutom ser vi ju på saken tagen ur sin kontext, vi vet ingenting om barnmorskans intentioner.

Complicated:

Jag läste din blogg förut

Kan inte dra mig till minnes att jag skrivit någon slags äs-blogg. Än mindre att jag haft någon ätstörning :S


   
SvaraCitera