Aviseringar
Rensa alla

Kramp i benen på natten


Ämnesstartare

Under några månader har jag vaknat mitt i natten och haft så ont i ena benet så jag nästan börjar gråta. Det känns som kramper och det bara drar i hela benet. Det går över efter någon minut men obehagskänslan sitter i en stund. Det börjar bli riktigt jobbigt och vet inte om jag ska uppsöka läkare eller inte. Någon som känner igen sig?


   
Citera
Ämnesstartare

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga dem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det hände till mig en gång! freaky fucking shit that is


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sendrag? Händer mig ibland. Drick mer vatten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan va en närv som ligger i klämm. Åk te vetrinärn å kålla upp de, kan bli värre.


   
SvaraCitera

Rls?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alvalaarsson:

. Någon som känner igen sig?

P-pillers biverkningar är kramper.. jag fick många sådanna.. tar du p.piller eller någon annan form av läkemedel.. ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

testa ett varmt bad på kvällen å se om de hjälper. Vet inte om du har led, muskel eller närv värk men de brukar oftast hjälpa. Närv värken känns som de gör ont inne i benet, som i knät exempelvis. Fan nu ble de näsblod åxå, satans fis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja just ja... fick otroliga kramper en gång när jag hade gått i rejäla högklackade en hel dag.... har du haft höga skor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmmhummm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade så när jag va liten o spelade hockey.

min mamma sa att jag skrek under natten. så hon kom in och masserade mig.

skrek "aj aj aj aj aj".

jag har inge minne av att hon gjort detta. men vet att jag flera gånger har behövt strecha.

i natt behövde jag strecha foten! fick kramp i den


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De hände mig ofta, tror man gör en hastig rörelse med benet lr nåt, så de sträcks. Lr nåt sånt vet inte, ont gör de iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de finn olika sorters värk knepit nog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sagitta:

Rls?

Precis vad jag tänkte. Låter som det.


   
SvaraCitera

Kan vara magnesium eller kalciumbrist. Du kan testa att ta kosttilskott med dessa ämnen och se om det hjälper. Själv hade jag samma pga. kalciumbrist (äter inga mejeriprodukter i princip), tog kalciumtabletter och nu är det i stort sett borta.


   
SvaraCitera