Aviseringar
Rensa alla

krav på um-förbättringar


Ämnesstartare

mina tidigare krav på regelförändring kvarstår sen senast. men jag vill presentera ytterligare krav, dessa av en mer teknisk natur.

1: inför ett system som automatiskt modererar taggarna, så att exempelvis olika böjningsformer av olika taggar automatiskt ändras till en tagg. på det viset blir de mer användbara.

2: möjliggör inbäddning av andra saker än youtubeklipp. specifikt så tänker jag att spotify och soundcloud borde vara enkelt genomförbara. fler exempel finns säkert.

3: släpp en mobilapp, av en specifik anledning: notifications i mobilen. sen är det ju bra om man även kan använda den för forumbläddrande också, men det är just notifications som vore sjukt värt. det är väl redan etablerat att väldigt många använder um främst i mobil, och med notifications i mobilen skulle användandet med all sannolikhet öka, i synnerhet för de som inte hårdbevakar forumet på daglig basis. högre aktivitet torde vara högprioriterat.

genomför dessa förändringar snarast, annars dödar jag en gisslan i timmen.


   
Citera
Ämnesstartare

Leijonsparf

genomför dessa förändringar snarast, annars dödar jag en gisslan i timmen.

det gör du väl ändå

<='D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

det gör du väl ändå

<='D

en gisslan i timmen utöver det antal som jag vanligen dödar i timmen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

en gisslan i timmen utöver det antal som jag vanligen dödar i timmen.

bra att du genomförde förändring. 

um bör ta efter. fast jag gillar inte det första förslaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:

bra att du genomförde förändring. 

um bör ta efter.

jag vet. det är oacceptabelt att jag inte kan inbädda soundcloudspelare direkt i trådar när det inte bör finnas några direkta tekniska hinder, och jag anser mig fullt resonlig i mina protester. blodet är på deras händer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ursäkta men vilka är dina gisslor om ja får fråga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
ursäkta men vilka är dina gisslor om ja får fråga

din mammas fejkkonton.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

din mammas fejkkonton.

det var inte så snällt sagt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ta tillbaka det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är jävligt förbannad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade ju varit trevligt med en mobilapp ja


   
SvaraCitera
time
 time

Leijonsparf

2: möjliggör inbäddning av andra saker än youtubeklipp. specifikt så tänker jag att spotify och soundcloud borde vara enkelt genomförbara. fler exempel finns säkert.

Detta var ett bra förslag. Vi noterar det. En app till mobilen är däremot kostsamt att bygga upp. Kan du tänka dig att sponsra? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan inte ens logga in på um med min mobil, trots fjolårsfräsch telefon (förvisso Nokia)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Detta var ett bra förslag. Vi noterar det. En app till mobilen är däremot kostsamt att bygga upp. Kan du tänka dig att sponsra? 

har ni räknat på om det är kostsamt eller inte? för ni livnär er väl på reklam. ökat användande innebär mer reklamintäkter. om folk får notifications omedelbart när de blir quotade så sänks ribban för att gå från engångsanvändare (skapar ett konto för att starta en specifik tråd, kanske hänger kvar lite, och slutar logga in så småningom) till att bli stammis drastiskt, vilket innebär både fler användare och mer aktivt användande. så tvärtom, jag tror att det är för dyrt att inte göra en app.

tänker för övrigt döda en gisslan för den kommentaren.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer ordning på taggarna vore bra. Skulle vilja att trådar inom en viss tagg hamnar överst av alla inom den taggen ifall man bumpar tråden, men det är inte säkert att den gör det. En nyligen bumpad tråd kan ligga långt nere under en massa andra inaktiva trådar som har samma tagg, det gillar inte jag.


   
SvaraCitera