Aviseringar
Rensa alla

Kravaller och upplopp i Londons förorter


Ämnesstartare

Sedan ett par dagar tillbaka har det pågått kravaller och upplopp i Londons utkanter, i en förort kallad Tottenham. Upprinnelsen ska tydligen vara den att en polis besvarade en kriminell mans skjutning med samma mynt och där polisen gick segrande ur striden. Av vissa mer eller mindre partiska förortsbor tar man detta som ett öppet hån från den engelska polismakten och bestämmer sig därför för att ut efter fransk modell starta ett eget upplopp i förorten. Den döde kriminella mannen hette Mark Duggan. Detta är den officiella historien, men man håller fortfarande på och utreder vad som egentligen hände.

Det ena upploppet har lett till det andra och enligt vittnesberättelser så från inatt så förekommer det plundring och upplopp inte bara i London, utan även nu i Liverppol.

​DAILYMAIL-ONLINE:
Mycket matnyttig info och kan vara bra att starta med

För den som vill ha det på svenska finns AFTONBLADET till hands

-----

STOR FLASHBACK-TRÅD

BBC LIVE

BBC VIDEOSAMLING

LIVELEAK VIDEOSAMLING

​THE SUN - STOR BILDSAMLING


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Image

Image

Image


   
SvaraCitera

Mångkulturen spårar ut. Det börjar nå en nivå där mångkulturen inte kan kontrolleras. Finanskrisen gör att staten måste dra ner. De mångkulturella områden behöver enorma insatser från staten för att inte spåra ur. När dessa pengar spårar ur kommer vi snart bo i Afrika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gillar upplopp. Chavsen ser ut att ha kul samtidigt som de får med sig en TV hem eller ett fint halsband till tjäjen[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

Upprinnelsen ska tydligen vara den att en polis besvarade en kriminell mans skjutning med samma mynt och där polisen gick segrande ur striden.

nej. inga trovärdiga brittiska nyhetskällor skrev detta, utan bara att det varit en skottlossning, en polis hade träffat och dödat en man samt att ett skott träffat en av polisernas radio. det var politiskt inkorrekt som vinklade den här infon till att mannen skulle ha skjutit mot polisen och träffat radion, och att polisen skjutit tillbaks (vilket visade sig inte vara sant, skottet i radion var ett polisskott, och polisen påstår nu att mannen aldrig skjutit mot honom).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

btw, politiskt inkorrekt som ska vara den "demokratiska" nyhetskällan där alla får kommentera vad de vill utan att bli censurerade tog bort min kommentar när jag skrev ovanstående och blockade mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Coola snubbar förstör fotbollen.


   
SvaraCitera
Lounge

d verkar gilla majbrasor


   
SvaraCitera

Har en vän som är bosatt i London, men han verkade ha det ganska lugnt där. Fast han bor iofs i Hampstead, så det är nog inte så förvånande. [cute]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

disco:

nej. inga trovärdiga brittiska nyhetskällor skrev detta, utan bara att det varit en skottlossning, en polis hade träffat och dödat en man samt att ett skott träffat en av polisernas radio. det var politiskt inkorrekt som vinklade den här infon till att mannen skulle ha skjutit mot polisen och träffat radion

åfahn. en här som läser politiskt inkorrekt ser jag [smile]. Det är sant att jag inte vet den exakta historien, främst för att jag inte orkat helt och hållet att ägna timmar åt att bläddra igenom all information.

Så den officiella historien enligt dig är alltså, att polisen sköt ner den kriminelle Mark Duggan helt omedvetna om vart ifrån skottet, som träffade polisradion enligt dig, kom ifrån eller inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är logiskt, om man verkligen vill få sin sak vad den än må vara "Out there" så får ju detta mer verkan än en facebookgrupp och buttons som man sätter på jackan för att låtsas bry sig och framstå som humanstisk även om vi svenskar vill tro annorlunda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ganthuc:

åfahn. en här som läser politiskt inkorrekt ser jag

tyvärr. sökte efter nyheter om händelsen och hamnade där. dock är det sjukt kul att läsa kommentarerna på deras artiklar. (btw trodde du fått din info därifrån)

Ganthuc:

Så den officiella historien enligt dig är alltså, att polisen sköt ner den kriminelle Mark Duggan helt omedvetna om vart ifrån skottet, som träffade polisradion enligt dig, kom ifrån eller inte?

det var flera poliser, troligen skjöt en av poliserna polisradion.
har källa men orkar inte länka pga inne på iphone, men allt detta står på antingen bbc news eller sky news hemsida.


   
SvaraCitera

Befinner man sig i en eldstrid så riskerar man att bli skjuten. 10% av alla soldater dödas av sina egna. Viner det kulor genom luften blir man träffad.
Image

De som är efterlysta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

acadi:

De som är efterlysta.

8/12 är svarta. Efter fransk modell som sagt. BBC rapporterade om jag minns rätt om att upproren startades av just jamaicaner.


   
SvaraCitera