Aviseringar
Rensa alla

Krig, USA vs Iran?


Ämnesstartare

Hur skulle det gå vid ett krig mellan USA och Iran, skulle USA:s högteknologiska stridsmakt slå ut Irans nästan lika lätt som Iraks, eller är Iran helt enkelt för stort med sina 70 milj invånare och stora militärbudget?


   
Citera

USa skulle väl slå ut det mesta som sätter sig upp mot dem?


   
SvaraCitera

Äh, de kommer väl skapa en statskupp istället, precis som de gjorde när de förstörde Iran.


   
SvaraCitera

Inte lika lätt som Iraks, men USA skulle naturligtvis "vinna" även där.
Amerikansk intervetion skulle dock kunna bli kontraprouktiv, alltså att folket sluter upp under mullorna. Det som händer där nu är mkt bättre, om det nu blir så att Ahmadinejad får ge sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Konsumtionshets:

USa skulle väl slå ut det mesta som sätter sig upp mot dem?


   
SvaraCitera

Maverin:

skulle USA:s högteknologiska stridsmakt slå ut Irans nästan lika lätt som Iraks

Nja, jag skulle vilja säga långt ifrån. Iran har mycket starkare och modernare försvar än vad Irak hade. I Irak var dessutom väldigt få utav yrkesmilitärerna trogna och motiverade att slåss för Saddam.

Iran har dessutom inom landets gränser mer omfattande milisgrupper än var Irak har.


   
SvaraCitera

För många allahbottar.


   
SvaraCitera

Ad_Hoc:

Äh, de kommer väl skapa en statskupp istället, precis som de gjorde när de förstörde Iran.

Först så tar dom bort den ända demokratiska parlamentet Iran har haft, och sedan klagar man på att Iran är en diktatur [mad]

Nu till ämnet så svarar jag precis som "Lallaren från Ibiza" :

Lallaren från Ibiza:

Inte lika lätt som Iraks, men USA skulle naturligtvis "vinna" även där.
Amerikansk intervetion skulle dock kunna bli kontraprouktiv, alltså att folket sluter upp under mullorna. Det som händer där nu är mkt bättre, om det nu blir så att Ahmadinejad får ge sig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KannibalKocken:

ända

[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att några sandnegrer har så mycket att komma med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

USA är världens mäktigaste land i alla avseenden... Så Iran är pretty much dead.

Det spelar ingen roll om Iran råkar har hur många para-militära organisationer som helst, en jävla atombomb och ni är tillbaka på stenåldern..


   
SvaraCitera

USA lär väl kunna bomba Iran till stenåldern men dem klarar knappast att ockupera det nån längre tid..


   
SvaraCitera

Arthur89:

en jävla atombomb och ni är tillbaka på stenåldern..

Nu är det ju verkligen inget scenario som USA vill ska hända. Utplåna länder med kärnvapen är där många länder som kan.


   
SvaraCitera

anmäler mig som frivillig i allahs armé.


   
SvaraCitera

tror inte usa har råd att starta fler krig inom den närmsta tiden


   
SvaraCitera