Aviseringar
Rensa alla

Kriget i Afghanistan


Ämnesstartare

fistforfight:

Är väl ganska känt att dem numera leds av NATO..

Jag vet att dem leds av NATO-befäl, dock så är dem fortfarande där på mandat av FN.

Om man nu ska tro på försvarsmakten dvs.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andante:

Jag vet att dem leds av NATO-befäl, dock så är dem fortfarande där på mandat av FN.

Om man nu ska tro på försvarsmakten dvs.

Jaja men både FN och USA styrs ju av sionistiska konspiratörer...[ops]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ofan. Det visste jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andante:

Jag vet att dem leds av NATO-befäl, dock så är dem fortfarande där på mandat av FN.

Men förut leddes dem väl av FN men det är väl först på senare år det blivit NATO?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Men förut leddes dem väl av FN men det är väl först på senare år det blivit NATO?

Det kan jag inte svara på, men det jag menar är väl att eftersom att de är där under mandat av FN så borde det inte spela någon roll om det är NATO som leder, eftersom att det är just FN som "valt" dem.

Jag är dock inte så insatt och håller fortfarande på att bilda mig en upfattning så.. =)


   
SvaraCitera

min kompis mamma är där via FN.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Andante:

Det kan jag inte svara på, men det jag menar är väl att eftersom att de är där under mandat av FN så borde det inte spela någon roll om det är NATO som leder, eftersom att det är just FN som "valt" dem.

Jag är dock inte så insatt och håller fortfarande på att bilda mig en upfattning så.. =)

Men Svenskarna slåss väl numera mer och mer med Afghan National Army?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Dåligt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Dåligt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

Sten Tolgfors, var ju riktigt bra i denna debatt!

Sheriffen:

Bra (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Dåligt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

Sten Tolgfors, var ju riktigt bra i denna debatt!

Ohly va bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Dåligt (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

KannibalKocken:

Ohly va bättre.

För han gnäller på USA som resten av världen?, Ohly snackade bara massa trams. Sten kom med direkt fakta och förklarade hur det faktiskt funkar där nere i Affe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Infocus:

För han gnäller på USA som resten av världen?, Ohly snackade bara massa trams. Sten kom med direkt fakta och förklarade hur det faktiskt funkar där nere i Affe.

Som Ohly säger, man kan inte bomba fram fred. Hade nog vart tveksam ifall man skickade soldater under FN kontroll, men aldrig livet ifall NATO (dvs USA) ska ha kontrollen.


   
SvaraCitera