Aviseringar
Rensa alla

Krigsflyktingar! Stannar ni i Sverige?


elverpigen:

om dina föräldrar sparkad ut dig på gatan och du gick till soc och sa hej jag är hemlös jag får inget jobb hjelp

skulle du också "få allting gratis på skattebetalarnas bekostnad". det är inget man gör för att det är kul, de jag pratat med vill inget hellre än att komma ut och göra rätt för sig.

Finns gott om människor som är hemlösa som inte får soc. För att ens komma i fråga för soc måste man vara helt barskrapad. Man får inte äga någonting.

Det ändrar dessutom inte på faktumet att dessa "flyktingar" får flera bidrag som inte svenskar får, skattefritt, utan krav på att söka jobb och om de skulle bli erbjuden ett jobb, men tacka nej till detta så får de ändå behålla sin ersättning. Förutom det så får de förtur på arbetsmarknaden och bostadsmarknaden etc etc.


   
SvaraCitera

Ganon: Gäller ju dock inte för etniska svenskar.

Ahh nej, juste, dom har all rätt o sitta hemma på sina feta arslen, outbildade o skylla på att invandrarna tar alla jobben för att dom själva är "för fina" för att ta ett jobb på donken eller sitta i kassan på ica...
...
*facepalm*

elverpigen: de jag pratat med vill inget hellre än att komma ut och göra rätt för sig

Håller med här. Dom jag känner som gått eller fortfarande går på soc tycker inte att det är kul o ser det inte som att få allting gratis. Men det förvånar mig inte att det finns bortskämda okunniga skitungar som tror att alla som går på soc lever livet o bara njuter...

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Ahh nej, juste, dom har all rätt o sitta hemma på sina feta arslen, outbildade o skylla på att invandrarna tar alla jobben för att dom själva är "för fina" för att ta ett jobb på donken eller sitta i kassan på ica...

Se mitt föregående inlägg. Sen kanske du anser dig vara "för fin" för att jobba på donken eller på Ica, men jag kan garantera dig att de flesta arbetslösa inte tänker som du.


   
SvaraCitera

Ganon: utan krav på att söka jobb och om de skulle bli erbjuden ett jobb, men tacka nej till detta så får de ändå behålla sin ersättning

Du är så jävla full av skit att det är både vidrigt och pinsamt. Jag vet INGEN som gått/går på soc utan att ha krav på sig. Vet du inte vad du pratar om borde du göra dig själv och alla andra en tjänst genom att hålla käften, världen blir så mycket bättre då.
Hjärta


   
SvaraCitera

Ganon:

Nej. Du är säkert Dan.

Gäller ju dock inte för etniska svenskar.

Det gör det vist! 


   
SvaraCitera

Comrade Walter:

Hur går det med jobbsökandet, kära parasit? 

ahhahahahha du är så jävla obvious alltså. welcoem back!


   
SvaraCitera

är flykting. krigsflykting sen 8år tillbaka och kommer aldrig åka hem igen sålänge ni betalar skatt = )


   
SvaraCitera

Storchen84:
Du är så jävla full av skit att det är både vidrigt och pinsamt. Jag vet INGEN som gått/går på soc utan att ha krav på sig. Vet du inte vad du pratar om borde du göra dig själv och alla andra en tjänst genom att hålla käften, världen blir så mycket bättre då.
Hjärta

Tror du att jag bara har hittat på allt eller? Du kan ju läsa detta, så kanske du lär dig något på kuppen.

http://ladycobra.wordpress.com/2012/12/18/sveriges-ekonomi-och-okade-kostnader-for-invandringen/


   
SvaraCitera

S3ON:

Det gör det vist!

Nej.


   
SvaraCitera

Ganon: Sen kanske du anser dig vara "för fin" för att jobba på donken eller på Ica

Återigen har du inte en jävla aning vad du pratar om. Hade jag inte haft ett jobb hade jag tagit det jag kunnat. Men vet du hur många "etniska svenskar" som anser sig vara för fina för att ta vilket jobb som helst och går i stället hellre på soc/pluggar på högskola på obestämt tid? Nej just det. Återigen, håll käften och fortsätt livet i din bubbla där alla invandrare är värdelösa och har inget i Sverige att göra oavsett om dom är krigsflyktingar eller inte.

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84: Återigen har du inte en jävla aning vad du pratar om. Hade jag inte haft ett jobb hade jag tagit det jag kunnat.

Det hade inte jag! Rodnar


   
SvaraCitera

Ganon: Tror du att jag bara har hittat på allt eller?

Ahh en såndär blogg som är 100% säkert för man kan ju inte skriva precis vad som helst där. Så mycket mer påltligt än ditt skitsnack... NOT, om du nu inte vet vad sarkasm är. Ja, du och din sort hittar på. Ni vet inte ett skit om folk som går på soc mer än vad ni hör ryktesvägen. Så som du maler på tror jag inte en enda sekund på att du någonsin känt en människa som gått/går på soc. Du borde skämmas.

Hjärta


   
SvaraCitera

S3ON: Det hade inte jag!

Tack, det styrker bara det jag försöker få sagt. Och jag pratar inte om dom som av olika psykiska och/eller fysiska skäl inte kan ta vissa jobb, jag pratar om dom som inte VILL, alltså ren vilja, om nu någon trodde något annat.
Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

Återigen har du inte en jävla aning vad du pratar om. Hade jag inte haft ett jobb hade jag tagit det jag kunnat. Men vet du hur många "etniska svenskar" som anser sig vara för fina för att ta vilket jobb som helst och går i stället hellre på soc/pluggar på högskola på obestämt tid? Nej just det. Återigen, håll käften och fortsätt livet i din bubbla där alla invandrare är värdelösa och har inget i Sverige att göra oavsett om dom är krigsflyktingar eller inte.

Tror ingen frivilligt väljer att gå på soc och leva på existensminmum istället för att ta ett jobb som ändå ger en lön på ca 12-15.000/månad. Du kan ju fråga dig själv varför det är så stor konkurrens om just de lågkvalificerade jobben om så många anser sig för fina för att ta dem. Det är snarare tvärtom, att svenskar åker t.om till Norge för att jobba med sådant som du tror att de anser sig för fina för att ta.


   
SvaraCitera

kekeoxo:

ahhahahahha du är så jävla obvious alltså. welcoem back!

vem e han!!


   
SvaraCitera