Aviseringar
Rensa alla

Kriminell P12a...


Ämnesstartare

Denna p12a som nu går i sjuan är fan helt sjuk.

Visst när han var 10 var han lite busig sådär, men nu dricker och röker han. Det går också rykten om att han knarkar.

Han mobbar andra dagligen. Idag (första dagen i skolan) så slog han till en tjej rakt i ansiktet. Vad jag vet fick han inga påföljder.

Han är inte speciellt stor (jag är 30 cm längre än honom [crazy]), men som andra mobbare använder han hot för att få det han vill.

Han har blivit polisanmäld utan påföljder (för att ha försökt sätta eld på skolan).

Jag är rädd för min lillebror. Han retade min lillebror i lågstadiet men nu fruktar jag dock att han kommer att gå över till våld.

Vad jag vet så är hans pappa alkoholist, vilket delvis förklarar hans beteende.

Jag är fan trött på det här. Skolan gör ingenting. Istället förutspråkar dom "gemenskap och kuratorer". Jag hoppas verkligen ungjäveln skjuter alla lärare samt bränner upp skolan.

Då kanske lagen kan ändras och politikerna kan inse att detta är ett problem.

Finns det ingenting jag kan göra? Tipsa socialen?


   
Citera
smisk

WorldUnited:

Finns det ingenting jag kan göra? Tipsa socialen?

Gört, få honom att straffas för sitt hedniska beteende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det finns en sak man kan göra med såna och det är att banka skiten ur dem.

nä men prata med socialen det är ju typ det enda som funkar, men sen vet vi ju hur mycket dom bryr sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tja, du kan kontakta socialen. Om han faktiskt skulle börja jävlas med din lillebror och skolan inte löser det kan han göra en anmälan mot skolan. Det kan andra personer som drabbats också göra. En annan sak är väl att be dina föräldrar ta upp situationen på ett föräldramöte eller dylikt. Rimligen vill de flesta föräldrar inte att deras barn ska riskera att utsättas för våld under skoltid.


   
SvaraCitera
SLCD
 SLCD

WorldUnited:

Finns det ingenting jag kan göra? Tipsa socialen?

Hota skitungen? Att blanda in soc brukar inte ge resultat.


   
SvaraCitera

jaha


   
SvaraCitera

Blir han jävlig mot din lillebror och slår honom eller så tycker jag iaf du ska nita honom...


   
SvaraCitera
Zsasz

WorldUnited:

Denna p12a som nu går i sjuan är fan helt sjuk.

p12:a som går i 7:an?, Har han hoppat fram en klass?, Man är väll 13/14 när man går i sjuan?

WorldUnited:

Visst när han var 10 var han lite busig sådär, men nu dricker och röker han. Det går också rykten om att han knarkar.

Kunde varit mycket värre, hade polare som både stal bilar, gjorde inbrott, drack alkohol och redan hade rökt (och rökt på) i flera år när dem var 12..


   
SvaraCitera

Dricka och röka i sjuan var inte onormalt där jag växte upp.


   
SvaraCitera

om han så lite som ens rör din lillebror så ger du igen mycket mer än vad han förtjänade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WorldUnited:

Han mobbar andra dagligen. Idag (första dagen i skolan) så slog han till en tjej rakt i ansiktet. Vad jag vet fick han inga påföljder.

Jävla svin, nackskott på slöddret. [n][mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WorldUnited:

Idag (första dagen i skolan) så slog han till en tjej rakt i ansiktet.

🙁 man får ju inte slå tjejer!

Du kan socanmäla. Skolan bör redan ha gjort så, om de sköter sitt jobb, men de verkar ju inte vara så bra på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WorldUnited:

p12a

han kanske borde flytta till ett sånt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WorldUnited:

Då kanske lagen kan ändras och politikerna kan inse att detta är ett problem.

Nej, Sverige älskar att ta den mjuka, freudianska approachen till sånt här, jag lovar att om Ryssen anföll imorgon så skulle vi inte gripa till vapen och försvara oss utan sitta och analysera vad i Medvedev's barndom som är orsaken till att han är så jädrans utåtagerande. [blush]


   
SvaraCitera

Zsasz:

p12:a som går i 7:an?, Har han hoppat fram en klass?, Man är väll 13/14 när man går i sjuan?

Om man fyller år efter skolstart kan man vara 12...


   
SvaraCitera