Aviseringar
Rensa alla

Kriminell P12a...


Ämnesstartare

Brukar också röka och dricka det e coolt


   
SvaraCitera

Tuttpojken:

Brukar också röka och dricka det e coolt

ett tips:

VÄX UPP FÖR FAN!!! [mad]


   
SvaraCitera
Zsasz

karleksproblem:

Om man fyller år efter skolstart kan man vara 12...

Det har du nog rätt i, tänkte på att man slutar 9:an året man fyller 16, tänkte inte alls på att man börjar i ny klass direkt efter sommaren och ej i början på året.. Jaja, det märks att det var ett antal år sedan man gick i skolan [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stackars snubbe alltså
han kan ju inte må bra.. [sad]

tyvärr är det inte ovanligt där jag bor med små tolvåringar som röker, dricker och sysslar med droger. Det tråkiga är att jag vet att många blir tvingade till detta och sedan fastnar i missbruk. [cry][love]


   
SvaraCitera
Zsasz

stenmjuk:

Det tråkiga är att jag vet att många blir tvingade till detta

?.. Så länge ingen hotar dem med stryk/kniv/pistol så är dem inte tvingad till något, och även om man verkligen har tvingats till att röka på en gång så finns det inget som tvingar en att fortsätta, jag gissar på att du menar grupptryck, och det är en helt annan sak, vilken inte har något med tvång att göra..


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

WorldUnited:

Finns det ingenting jag kan göra?

http://www.hells-angels.se/
http://www.bandidos-mc.se/
[party]


   
SvaraCitera

WorldUnited:

Han mobbar andra dagligen. Idag (första dagen i skolan) så slog han till en tjej rakt i ansiktet. Vad jag vet fick han inga påföljder.

Se till att han får det då. Han lär om inte annat bli ganska less på att få skit hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

kniv

första gångerna.
sedan rädsla för att folk ska ha knivar = gör det "frivilligt".
sedan fastnar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stenmjuk:

knivar

gäller ju iofs självklart inte alla, men jag vet att att det i alla fall HAR hänt nyligen för ganska många, och rädslan för att det ska hända en själv fungerar ganska bra som anledning till att börja utan att tjafsa. tyvärr.
sen finns det ju många som bara väljer att göra det också, "shit va coolt" liksom men ah


   
SvaraCitera
Zsasz

stenmjuk:

första gångerna.

stenmjuk:

gäller ju iofs självklart inte alla, men jag vet att att det i alla fall HAR hänt nyligen för ganska många, och rädslan för att det ska hända en själv fungerar ganska bra som anledning till att börja utan att tjafsa. tyvärr.

Om man inte redan bytt vänskapskrets då så tycker jag man fan får skylla sig själv, för då gissar jag på att han/hon förmodligen blivit tappad som barn..

Jag menar,
Sina kompisar hotar en med kniv första gången = bryt vänskapen och han/hon slutar umgås med dem.
Fortsatte umgås med dem och blir hotad Andra/Tredje/etc. gången = Hoppas personen blir påkörda av en buss. Han är dum i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

Han är dum i huvudet.

det har jag inget att invända mot.
men oavsett så är det fortfarande sorgligt.


   
SvaraCitera

haha "rykten om att han knarkar"
Det är en olycklig grabb bara. Prata med honom vettja


   
SvaraCitera

WorldUnited:

Han mobbar andra dagligen. Idag (första dagen i skolan) så slog han till en tjej rakt i ansiktet. Vad jag vet fick han inga påföljder.

En tjej?? hade vart kul om han testa det på min skola, hade blivit pisst som fan om jag såg nån kille slå en tjej


   
SvaraCitera

Tuttpojken:

Brukar också röka och dricka det e coolt

Hahahah, du skojade va? [wink]

stenmjuk:

tyvärr är det inte ovanligt där jag bor med små tolvåringar som röker, dricker och sysslar med droger.

hm, fattar inte vf dom ungarna inte vågar säga nej, har sagt nej till cigg i typ 6år förutom på fester men endå liksom, haha allså dom kan ju inte precis tvinga dig till att röka, så farligt e det ju inte att säga nej [wink] hahah har fått nya 7:er i vår skola och dom röker som det vore än jävla bong dom rökte på ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inkompetenta idioter golvar man i första ronden. [y]


   
SvaraCitera