Aviseringar
Rensa alla

Kringgå internationella copyright issues?


Ämnesstartare

Hallo (: Har en lite snabb fråga här...
Ett band jag gillar släpper ny skiva om en vecka, men streamar via MTVs kanadensiska hemsida previews från fyra av låtarna på denna skiva. Eftersom jag är i Sverige så får jag bara se reklamsnuttar och en svart skärm med texten "Copyright restricts us from playing this video outside of Canada. Doh!", så jag undrar om nån av här kanske vet hur jag kan ta mig runt det? Jag vill inte vänta en heeeeel vecka till skivan jue! xP

...seriöst, snälla hjälp? [crazy]


   
Citera

Använd en proxy i Kanada ( http://www.samair.ru/proxy/) eller wärscha de läckta låtarna från valfri torrentsajt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

Använd en proxy i Kanada

ojoj, jag förstod inte mycket från den sidan... Men jag hittade en annan lista med en massa kanadensiska proxys, men då uppmanas jag uppdatera min flash player istället... Men när jag kör utan så spelar den upp grejer utan problem...? help 0=P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gentlernen:

( http://www.samair.ru/proxy/) /p>

Sämsta jävla proxysidan ever. Har provat proxys från den sidan ett par gånger, men oftast går det då segt som in i helvete att surfa eller så funkar det inte alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

today's music don't got the same sound as it had before [cry]


   
SvaraCitera
Åtta

Uranus:

Har provat proxys från den sidan ett par gånger, men oftast går det då segt som in i helvete att surfa eller så funkar det inte alls.

Vad förväntar du dig från gratis proxies? En dedikerad proxy bara för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa Dtunnel, Vet dock inte vart servern ligger så är inte säker på att de kommer fungera


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Vad förväntar du dig från gratis proxies? En dedikerad proxy bara för dig?

Tja, webproxies funkar oftast bättre än browserinställda proxies och de är gratis. Även fast man inte kan göra vissa saker med webproxies så är de ändå bättre än dem från samair.ru.

TOR funkar också bättre än det där skräpet. Visst, hastigheten är väl något lägre än när man surfar som vanligt, men annars är det en helt ok tjänst att använda sig av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Testa Dtunnel

Nope, samma uppmaning att uppdatera Flash player... Fattar inte varför de måste vara så krångliga för med sin copyright-schmokyright!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Behöver inte längre, de kom upp på YouTube XD Men tack iaf ppl 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

_pineapple_:

Behöver inte längre, de kom upp på YouTube XD Men tack iaf ppl 😀

Hade du flash player då? [confused][crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fernan_king:

Hade du flash player då?

Yup, allt uppdaterat o så, men det funkade inte när jag körde med proxy... Annars funkade det helt som det ska o så... [crazy]


   
SvaraCitera

_pineapple_:

Behöver inte längre, de kom upp på YouTube XD Men tack iaf ppl 😀

Med hjälp av Firefox-pluginet Video Download Helper kan du ladda ner filmerna från youtube.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Holger Meins:

Med hjälp av Firefox-pluginet Video Download Helper kan du ladda ner filmerna från youtube.

I know, har den sen lääääänge 😉 Och nya RealPlayer, den har också en liknande grej... Och YouTube Downloader, den jag använder mest, så kan jag konvertera allt o slänga över det på mobilen i samma veva 😀

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera