Aviseringar
Rensa alla

Kris-tråden


Ämnesstartare

Nu är det på tiden att UM får en tråd för de som befinner sig i en kris.
Det kommer alltid en stund då man behöver akut stöd precis då man inte kan få det från sina nära och kära. Eller kanske inte har någon alls att prata med.

Det kan gälla olyckor, oro för sitt eget eller någon annans liv, dödsfall, bråk inom familjen etc.

Skriv av er här.


   
Citera
Ämnesstartare

Jag börjar väl då... Jag har precis fått veta att en klasskompis har dött.
Vi umgicks aldrig på fritiden men vafan, vi sågs varje dag i 3 år.

Varje år är det någon i min omgivning som dör. Det slår fan aldrig fel.


   
SvaraCitera

Kriiis över jul, för min släkt kommunicerar icke! Farfar har planerat att vi ska vara där på julafton samtidigt som mamma har planerat att vi ska vara där...och jag är den som får ringa runt och medla och fixa planeringen, trots att jag bor 50 mil bort [mad]


   
SvaraCitera

hur?

mina kriser gäller snarare livet än döden, var och varannan jag gått i skolan med skaffar barn. det förstör min världs- och självbild.


   
SvaraCitera

internet:

var och varannan jag gått i skolan med skaffar barn

Hur gammal är du? Det är väldigt många från min årskull som skaffat barn och jag är bara 20 år [cry]


   
SvaraCitera

Baader_Meinhof:

Hur gammal är du? Det är väldigt många från min årskull som skaffat barn och jag är bara 20 år

22. det började när jag var 19.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

hur?

Vaddå hur?

internet:

mina kriser gäller snarare livet än döden, var och varannan jag gått i skolan med skaffar barn. det förstör min världs- och självbild.

Jag skrev ju "etc". Det som står där var bara exempel.

Se det såhär istället: dom är bara WT. Och varför ska man bry sig om att någon man gick i skolan med har gått och blivit ett slödder?
Barn i unga år är sällan bra.


   
SvaraCitera

Jag har fått en betalningsanmärkning, känner mig helusel [n]

Inget direkt världsligt problem, men det känns som om den fina bilden utav mig som en skötsam person gick upp i rök.


   
SvaraCitera

Tråkigt att du inte kan få stöd från dina nära och kära.


   
SvaraCitera

internet:

var och varannan jag gått i skolan med skaffar barn.

mhmmm
en klasskamrat från högstadiet födde i oktober
en klasskamrat från gymnasiet födde igår
en annan klasskamrat från gymnasiet födde första ungen i andra ring och andra ungen för snart ett år sedan

[shake]

ont: befinner mig nog inte i någon direkt kris atm


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Vaddå hur?

ja, alltså, var det självförvållat, sjukdom eller olycka? det kan spela ganska stor roll för hur man tar det.

ööörkarn:

Se det såhär istället: dom är bara WT. Och varför ska man bry sig om att någon man gick i skolan med har gått och blivit ett slödder?

pga. det är tragiskt, eller så är det jag som är tragisk och inte ser meningen med livet och inte blir vuxen någon gång? för 100 år sedan hade jag varit närmre pensionen än barndomen vid det här laget, medan jag nu mer känner mig som om jag fortfarande gick i grundskolan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Tråkigt att du inte kan få stöd från dina nära och kära.

Ingen är hemma. Men stöd är inte nödvändigt för min del. Som sagt börjar det bli som en årlig tradition, man börjar vänja sig.

internet:

ja, alltså, var det självförvållat, sjukdom eller olycka? det kan spela ganska stor roll för hur man tar det.

Det var mordbrand...

internet:

pga. det är tragiskt, eller så är det jag som är tragisk och inte ser meningen med livet och inte blir vuxen någon gång? för 100 år sedan hade jag varit närmre pensionen än barndomen vid det här laget, medan jag nu mer känner mig som om jag fortfarande gick i grundskolan.

Ärligt talat, varför skulle barn göra en lycklig? Varför är det en norm att alla ska ha barn ö.h.t? Jag förstår mig iaf inte på dom, men så tål jag inte barn och vill aldrig nånsin ha ungar heller.

I mina ögon är det dom som är tragiska alltså. Det kommer bara sluta med att dom blir såna där skilda föräldrar som turas om att ha sin skadade unge i varsin etta, medan du fortfarande går fri och kan leva lycklig.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Det var mordbrand...

[shake]

ööörkarn:

medan du fortfarande går fri och kan leva lycklig.

känner mig förvisso varken fri eller lycklig, direkt.


   
SvaraCitera

ööörkarn:

Ingen är hemma. Men stöd är inte nödvändigt för min del. Som sagt börjar det bli som en årlig tradition, man börjar vänja sig.

Hemskt. Alla behöver stöd, annars går det åt helvete.


   
SvaraCitera

ska redovisa en grej på ca 15min imorrn
min grupp är helt blä så vi vet ej hur vi ska göra
mitt tips var improvisation men då började de whina
hoppas de läser på ikv!
för vi skulle egentligen haft det idag e.m men de var tvungna att åka på möte....


   
SvaraCitera