Aviseringar
Rensa alla

Kristdemokraternas ideologi - hjälp!


Ämnesstartare

Hallå där!

Jag har fått i uppgift att debattera för Kristdemokraternas ideologi. Det enda jag vet om dem är att de vill ha hårdare straff för brottslighet, att de är för homosexulitet men att homosexuella par måste be om tillåtelse för att få gifta sig, samt att de inte får adoptera.

Någon som vet mer och skulle kunna hjälpa mig?


   
Citera

typ konservativa


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

dom är värdekonservativa och nyliberal knähund...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

nyliberal knähund...

nja..


   
SvaraCitera

Har två fantastiska tips:

* Läs deras principprogram.​
* Kolla in ledamoternas enskilda motioner på riksdagens hemsida.


   
SvaraCitera

Med tanke på att de har gett upp alla frågor som partiet grundades för och nu bedriver någon form av halvpopulistisk högerpolitik så kan man inte riktigt säga att de har en ideologi eller ett existens berättigande. Det är ett parti som överlevt sig självt och ej längre behövs. Det borde bara slås samman med moderaterna.


   
SvaraCitera

acadi:

halvpopulistisk

tillskillnad från ditt parti som är helpopulister...


   
SvaraCitera

qazedctgb:

tillskillnad från ditt parti som är helpopulister...

1) Jag tillhör inget parti. Det finns inget parti med mina åsikter men jag taktikröstar på SD. Ogillar deras populism.

2) Hur är Nordisk Undoms ideologi populistisk?


   
SvaraCitera

acadi:

2) Hur är Nordisk Undoms ideologi populistisk?

det bygger inte på grunden att politiker har ett förakt mot vanliga människor och dess åsikter? och har allmänt populistisk retorik med att invandringen är roten till allt ont och vi borde ha strängare straff i sverige?


   
SvaraCitera

De har ingen ideologi. De har bara gamla adelsmän som tycker att rommantiken var en riktig höjdarperiod.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

det bygger inte på grunden att politiker har ett förakt mot vanliga människor och dess åsikter?

Så den som anser att eliten inte står på vår sida är populist. Den som ser wallstreet som sin vän, är inte populist utan realist. Eliten är lojal till sig själva.

qazedctgb:

och har allmänt populistisk retorik med att invandringen är roten till allt ont

Invandringen är inte roten till något, invandringen är ett symptom på bakomliggande symptom. Massinvandringen är något som eliten använder för att det gynnar dem. Problemet är eliten som driver en politik som gynnar dem, inte människor som söker ett bättre liv.

Det är inte heller något fel på invandrarna. De agerar fullt logiskt från deras situation. Har inget emot invandrarna, bara emot dem som styr och deras korrupta system.

Vi ska enas med andra etniska grupper runt om i världen och ta tillbaka våra länder från bankerna.


   
SvaraCitera

acadi:

Problemet är eliten som driver en politik som gynnar dem, inte människor som söker ett bättre liv.

just den här meningen är populism


   
SvaraCitera

qazedctgb:

just den här meningen är populism

Så att inte vara vän med eliten är populism? Att inse att wall street är lojala till Wall street är populism?


   
SvaraCitera

acadi:

Så att inte vara vän med eliten är populism? Att inse att wall street är lojala till Wall street är populism?

tell me hur skulle du definiera populism?


   
SvaraCitera