Aviseringar
Rensa alla

Kristendomen


Ämnesstartare

Tomas sade: "Herre, vi vet inte vart du går. Hur kan vi då känna vägen?"

Jesus svarade: "Jag är vägen, sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern utom genom mig"

Buddah sade: "Det är många vägar, men bara en är sann"

Asså måste kristendomen vara sann!
Folk drömmer om Jesus och känner otrolig kärlek till han.


   
Citera
Ämnesstartare

A så måste det bara vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur tänker du nu? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Hur tänker du nu?

Jag tänker aldrig.

Hjärndöd ftw <3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MaCh:

Folk drömmer om Jesus och känner otrolig kärlek till han.

Eller så int.....


   
SvaraCitera
Gloria

MaCh:

Buddah sade: "Det är många vägar, men bara en är sann"

Asså måste kristendomen vara sann!
Folk drömmer om Jesus och känner otrolig kärlek till han.

Det var intressant att Buddah sade det. För jag har då iaf fått intrycket att buddismen tycker det är ok vad man än tror.

Jag tror att Jesus är vägen till frälsning. Den väg han visade på, var smal och inte många skulle gå den vägen. Alltså kan inte kristenheten med sina millioner (största religionen i världen?) vara sann. Jesus förutsade att ett skulle vara hans sanna efterföljare. Hans sanna efterföljare måste alltså följa honom och kunna kallas kristen. Gåtans lösning har fler ledtrådar (ur Matt. kap. 7):

"På deras frukt skall ni känna igen dem. Plockar man kanske druvor på törnen eller fikon på tistlar?

Inte alla som säger ?Herre, herre? till mig skall komma in i himmelriket, utan bara de som gör min himmelske faders vilja.

På den dagen skall många säga till mig: ?Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn??

Då skall jag säga dem som det är: ?Jag känner er inte. Försvinn härifrån, ni ondskans hantlangare!?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gloria:

Det var intressant att Buddah sade det. För jag har då iaf fått intrycket att buddismen tycker det är ok vad man än tror.

Han säger att det är många vägar som Kristendomen/Islam/Buddismen.
Han säger aldrig att Buddismen är sann. [confused]


   
SvaraCitera

Gloria:

Jag tror att Jesus är vägen till frälsning. Den väg han visade på, var smal och inte många skulle gå den vägen. Alltså kan inte kristenheten med sina millioner (största religionen i världen?)

INte alla som kallar sig kristna ska gå in i himmelriket va?

Gloria:

På den dagen skall många säga till mig: ?Herre, herre, har vi inte profeterat i ditt namn och drivit ut demoner i ditt namn och gjort många underverk i ditt namn??

Det finns även muslimer ,buddhister .osv som bara säger att de tillhör en religion men aldrig gör någon religiös ritual eller så [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Gloria

SeriösochSnäll:

INte alla som kallar sig kristna ska gå in i himmelriket va?

SeriösochSnäll:

Det finns även muslimer ,buddhister .osv som bara säger att de tillhör en religion men aldrig gör någon religiös ritual eller så [shake]

Vår Skapare är den som dömer oss alla rättvist!


   
SvaraCitera
Gloria

MaCh:

Han säger att det är många vägar som Kristendomen/Islam/Buddismen.
Han säger aldrig att Buddismen är sann. [confused]

Var säger han det?


   
SvaraCitera

MaCh:

Asså måste kristendomen vara sann!
Folk drömmer om Jesus och känner otrolig kärlek till han.

Jag bara sitter här och as garavar haha


   
SvaraCitera

Coffeshop:

ibland är tystnad det bästa svaret.

Vad heter den där dockan? jag ahr hört att det e så demonen depression ser ut [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera