Aviseringar
Rensa alla

Kristet engelskt par i england åtalas - Dom debbaterade om islam med en muslimsk gäst


Ämnesstartare

Penstrokes:

Tror du kristendomen äger många sjukhus också?

Du menar i The UK? Sjukhus som har en styrelse som är kristna? Jag förutsätter att merparten av sjukhusen har det eftersom Storbrittanien är ett kristet land!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Penstrokes... Kan för övrigt tänka mig att tom kyrkan äger sjukhus. Verkar väl liksom inom samma bransch. Göra folk friska både med Guds ord o skalpellen. [bigsmile]


   
SvaraCitera

Såg att tråden involverar CBN och slutade därefter att läsa.[bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poughkeepsie:

Såg att tråden involverar CBN och slutade därefter att läsa.[bigcheers]

Vad är CBN? [blush]


   
SvaraCitera

TheSpookyMan:

Vad är CBN? [blush]

Christian Broadcasting Network.


   
SvaraCitera

Hellarvigt. Man har rätt att tycka och säga det man vill så länge man inte hotar ngn. Men juste fan det gäller ju tydligen inte inom Islam för det är ju deras lagar som gäller i England..lol


   
SvaraCitera

''Enligt uppgifter i brittiska tidningar ska diskussionen bland annat ha handlat om islams grundare Muhammed, som paret uppges ha kallat för ”krigsherre”. Det sägs också ha varit en diskussion om synen på Jesus, om han är Guds son eller bara en av islams profeter.''

Detta säger en del. Tycker riktigt synd om paret som blir överkörda, hur ska du försvara dig mot en minoritet som redan är så 'förtrycka' i ett land?

Detta är min åsikt om faktan stämmer i tidningarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

poughkeepsie... Det innebär väl knappast att trovärdigheten är lägre för den skull? The UK är ju ett kristet land!

The_gunslinger:

Hellarvigt. Man har rätt att tycka och säga det man vill så länge man inte hotar ngn. Men juste fan det gäller ju tydligen inte inom Islam för det är ju deras lagar som gäller i England..lol

Finns ju en övervägande risk att just den här mentaliteten sprids över hela Europa o Sverige inbegripet! [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rätt åt dem, man trakasserar inte betalade gäster.


   
SvaraCitera

Sming:

helt sjukt, verklighetsfrånvänt och typiskt västerländskt?

Just det.
Oavsett hur dumma de var är det alldeles för extremt att tvingas böta 60 000 kronor bara för att ha debatterat religion på sitt eget hotell.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anklever:

Just det.
Oavsett hur dumma de var är det alldeles för extremt att tvingas böta 60 000 kronor bara för att ha debatterat religion på sitt eget hotell.

Du vet inte vad de sade dock. Om hennes påstående stämmer, att de mer eller mindre kallade henne terrorist, är det troligen åtalbart både i England och Sverige. Det har inget med religionen som så att göra isåfall, utan att de förtalar henne.

Om det enda de gjorde var att sakligt debattera religion så vore det sjukt om de döms för det, men om de blir dömda för att ha kallat henne terrorist är det ganska "standard".

The_gunslinger:

Hellarvigt. Man har rätt att tycka och säga det man vill så länge man inte hotar ngn. Men juste fan det gäller ju tydligen inte inom Islam för det är ju deras lagar som gäller i England..lol

Lidande små barn:

De trakasserade inte henne eller klankade ner på hennes religion. Det var en diskussion om deras religion, vilket är stor skillnad.

TheSpookyMan:

Jag är både förvånad o chockad över den "engelska rättvisan" som ska åtala hotellparet.

Infocus:

Detta säger en del. Tycker riktigt synd om paret som blir överkörda, hur ska du försvara dig mot en minoritet som redan är så 'förtrycka' i ett land?

Som sagt, ni vet inte heller exakt vad som sagts. Ni antar för mycket, särskilt med tanke på att källan som sagt till stor del är en kristen nyhetskanal med sisådär kvalitét.

TheSpookyMan:

Är också lite förvånad över kopplingen med sjukhuset. Varför har sjukhuset någon anledning att inte skicka sina kunder till hotellet längre?

Har inte sjukhuset rätt att själv bestämma vilka de vill samarbeta med?


   
SvaraCitera

Stringburka:

Som sagt, ni vet inte heller exakt vad som sagts. Ni antar för mycket, särskilt med tanke på att källan som sagt till stor del är en kristen nyhetskanal med sisådär kvalitét.

Det var precis därför jag skrev: ''Detta är min åsikt om faktan stämmer i tidningarna.''


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Som sagt, ni vet inte heller exakt vad som sagts. Ni antar för mycket, särskilt med tanke på att källan som sagt till stor del är en kristen nyhetskanal med sisådär kvalitét.

Men ni antar direkt att den muslimska tjejen talar sanning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lidande små barn:

Men ni antar direkt att den muslimska tjejen talar sanning?

Nej, jag har inte sagt att de ska dömas. Jag har helt enkelt sagt att vi vet inte, det är för tidigt att säga vare sig bu eller bä.


   
SvaraCitera

Ja rätt åt dom! Dom ska vara snälla mot muslimerna!


   
SvaraCitera