Aviseringar
Rensa alla

Kristna läger konferenser etc..


Ämnesstartare

Jag bor i hallelujastaden Jönköping.
Varje påsk, nyår, på sommarlov och även vanliga helger finns överdrivet mycket olika kristna events, läger, konferenser, ungdomsgrupper och konserter att delta i.
Visst är det bra för de kristna ungdomarna, men de andra då?

I Jönköping ( som i de flesta andra städer i sverige) finns ingen form av satanistiska organisationer. Jag själv tror på Laveys "Satanism" och det vore kul att kunna lägga upp evenemang även för dom med min "läggning" Hoppas på att det finns fler som känner likadant.

Så vad säger folket?
Någon som har lust att starta upp något?
Är det någon som känner till aktiva organisationer i andra delar av landet?


   
Citera

Det finns väl några tomtar som kallar sig Svenska Satanistkyrkan, du kan ju kontakta och fråga om du kan få öppna nåt slags prospect chapter. [crazy]


   
SvaraCitera

meh, satanism (om än lavey) är inte lika coolt fattaruväl


   
SvaraCitera

Drakend:

I Jönköping ( som i de flesta andra städer i sverige) finns ingen form av satanistiska organisationer. Jag själv tror på Laveys "Satanism" och det vore kul att kunna lägga upp evenemang även för dom med min "läggning" Hoppas på att det finns fler som känner likadant.

[y] Mer satanism åt folket! [love][blush]


   
SvaraCitera

Drakend:

Visst är det bra för de kristna ungdomarna, men de andra då?

Du vet att alla är välkomna på dem vare sig man är kristen eller ej? [cute]


   
SvaraCitera

satanism är i princip kristendom så du kan lugnt gå till kristna events och fortfarande vara "cool"


   
SvaraCitera

Viljans Triumf:

satanism är i princip kristendom så du kan lugnt gå till kristna events och fortfarande vara "cool"

Nej?


   
SvaraCitera

HobGoblin:

Nej?

om kristendomen inte existerat så skulle inte satanismen heller ha gjort det, hela idén om satanism grundar sig på kristna ideal (och att vara rebellisk mot densamma). Samma trams i andra fårakläder, vill man vara cool och alternativ så är det vettigare att studera buddhism eller zoroastrism


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Det finns väl några tomtar som kallar sig Svenska Satanistkyrkan, du kan ju kontakta och fråga om du kan få öppna nåt slags prospect chapter.

Bra idé ;D Dock har deras förra hemsida försvunnit, och med den chansen till kontakt. Svenska Satanistkyrkan är inte heller särskilldt aktiva har jag för mig.. Men: BRA SVAR!! :DD (Ett av få) xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Mer satanism åt folket!

Oh ja! ;DD

Crypto:

Du vet att alla är välkomna på dem vare sig man är kristen eller ej?

Det är sant, men det är som att vara mörk på en vitmakt konsert. Visst kan man åka dit och fika med deltagarna och sitta och se snäll ut även om det är jävligt, men själva gudstjänsterna är ju inte så jäkla kul xD

Viljans Triumf:

satanism är i princip kristendom så du kan lugnt gå till kristna events och fortfarande vara "cool"

Du, lilla gubben, borde lära dig att skilja på folk och folk. Alla satanister är inte små emohoror som tror de är tuffa. Det ligger en filosofi bakom titeln satanist och det är den filosofin, och folk att dela den med, som jag vill åt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns väl riksorganisationer full med spån som går att kontakta.


   
SvaraCitera

Drakend:

Alla satanister är inte små emohoror som tror de är tuffa.

alla är inte emohoror, men samtliga är efterblivna fånar som tror att dem är tuffa. Anton Lavey försökte bara vara rebellisk emot den verklighet han levde i genom att anamma den i en relativt motsatt version, han tillförde inget nytt, och "filosofin" är baserad på kristendom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha xD Kamelkuk~

Att samlas och tillber en fulländad makt, som skapade jorden och som är totalt god och felfri. Att istället tro att man själv bestämmer vad det ska bli av en och att man själv skapar sitt öde. Att istället se livet som det verkliga livet istället för att dregla efter ett bättre liv i himelen är väl inte så jäkla konstigt?


   
SvaraCitera

Drakend:

Att istället tro att man själv bestämmer vad det ska bli av en och att man själv skapar sitt öde. Att istället se livet som det verkliga livet istället för att dregla efter ett bättre liv i himelen är väl inte så jäkla konstigt?

Man behöver sannerligen inte en religiös/antireligiös grupp för att göra det (även satanismen har riktlinjer/regler för hur man bör leva sitt liv och hindrar därför till viss del ens möjlighet att skapa sitt eget öde)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men du tror på att DU avgör ditt eget öde, inte någon högre makt eller gud. Givetvis behövs egentligen ingen religös grupp för att göra det, gruppen vill man ha för att kunna diskutera och träffa andra med liknande åsikter och för att det är lättare att titulera sig satanist än att behöva ha en halvtimmes utläggning om sin tro och filosofi. 🙂


   
SvaraCitera