Aviseringar
Rensa alla

Kristna mötesplatser


Ämnesstartare

minutz3:

Är du intresserad av Katolska Kyrkans tro och lära?

Religion fascinerar mig. Men jag kommer nog inte konvertera. [rolleyes]


   
SvaraCitera

Anarkandi:

Religion fascinerar mig. Men jag kommer nog inte konvertera. [rolleyes]

Tråkigt. Sök sanningen säger jag bara. Har själv varit ateist, men sökte Sanningen, och fann att moral och etik inom mig pekade mot Gud, och Gud i sin tur (i form utav den Helige Anden) pekade mig mot Katolska Kyrkan. Innan detta skedde var jag nästan övertygad om att Katolska Kyrkan var "rätt" - d.v.s. rätt i moral och etik egentligen - i och med den Heliga Ande fick jag reda på att det också var rätt på ett övernaturligt sätt.

Läs gärna Scott Hahns bok "Reasons to believe".
Peter Kreeft är riktigt bra också, men kanske är mera för de "redan frälsta".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ta det lugnt snart så kommer invånarna i Sverige inte ha några alternativ längre.


   
SvaraCitera

DeathOrGlory:

Ta det lugnt snart så kommer invånarna i Sverige inte ha några alternativ längre.

Hur menar du nu då då? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Hur menar du nu då då? [confused]

Att folk inte längre kommer att få välja då Sverige blir mer och mer en fasciststat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Till att börja med bör du prata med en katolsk präst, du kan ju leta upp din närmaste församling på

man måste bikta sig innan jul och påsk eller hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så att vi människor slipper ha dom kring riktigt folk?


   
SvaraCitera

ti-92:

man måste bikta sig innan jul och påsk eller hur?

Öh, nej... [rolleyes]
Man kan bikta sig närsomhelst.
Förslagsvis bör man bikta sig ungefär en gång i månaden är väl normalt, för de flesta trogna katoliker. Ibland mer, ibland mindre. Även om man inte begått en dödssynd (som alltså måste biktas, om man vill kunna ta emot Eukaristin - om man ändå tar emot Eukaristin har man begått något ganska hemskt...) kan man bikta sig, just för att få ta del av den nåd genom Sakramentet, Försoningens Sakrament, som man får. Genom denna nåd från Gud kan man bli bättre på att efterfölja Jesus Kristus.

Men framförallt bör man följa de rekommendationer ens biktfader ger en. Men i regel ungefär en gång i månaden är rimligt att gå till bikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Men framförallt bör man följa de rekommendationer ens biktfader ger en. Men i regel ungefär en gång i månaden är rimligt att gå till bikt.

okey vad pinsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ti-92:

?

Du råkar inte vara blond och ha stora bröst va?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker de kan mötas på dårhuset!


   
SvaraCitera

ti-92:

okey vad pinsamt.

Vaddå pinsamt? [confused]


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Majkiie:

Du råkar inte vara blond och ha stora bröst va?

du är omogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

minutz3:

Vaddå pinsamt?

man måste berätta allting för en biskop eller vad det är.
alla syndar man har gjort.


   
SvaraCitera