Aviseringar
Rensa alla

Kristna Värdepartiet


Ämnesstartare

Ett nytt parti är på gång. Det kristna värdepariet. 

Partiet grundas i kärlek gentemot människan och det går ut på att varje människa ska respekteras som värdefull. Därför ska aborter förbjudas helt, homosexuella äktenskap måste förbjudas (eftersom kristendomen har en exklusiv äganderätt över äktenskap) och de är emot dödshjälp (att obotligt sjuka i livets slutskede ska ha rätt att avsluta sitt liv för att undvika lidande) efterosom att livet är heligt. Det har Gud sagt.

Och vad är egentligen kristna värderingar? Vem bestämmer vad det är och inte är?

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=5752709

sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=3993&artikel=5752709

KV 2014!


   
Citera
Ämnesstartare

Gillar tanken på att värderingarna ska vara i fokus. Känns också som mer tydliga i sin konservatism och kristna värdegrund än vad kristdemokraterna är. Deras ideologi syns verkligen igenom deras förslag, även om jag inte håller med dem i alla sakfrågor, så är det något jag respekterar och gillar med partier, ungefär som när det gäller vänsterpartiet. Kristna Värdepartiet Tumme upp!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En apas melankoli: lol

.

Hjärta


   
SvaraCitera

   
SvaraCitera

Vilket töntparti.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är helt säker på att det är TS som är grundaren till detta partiMycket glad

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Vilket töntparti.

Varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle hellre  rösta på SD än det där partiet kan jag lugnt säga 😛 


   
SvaraCitera

NiklasW:

Varför?

-aborter förbjudas helt
-homosexuella äktenskap måste förbjudas (eftersom kristendomen har en exklusiv äganderätt över äktenskap)

Och tydligen motiveras dessa, enligt mig, helt ofantligt bakåtsträvande och ignoranta förslag med: "det har Gud sagt"

Kristna och konservativa värderingar ger jag inget för. Därför tänker jag endast tillföra denna tråd med trams, om det så behövs.


   
SvaraCitera

+att det hela låter som en artikel från Svenskbladet.


   
SvaraCitera

+att jag först läste Kristna VÄDER-partiet, vilket lät aningen bättre och mindre skrämmande.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Med tanke på att inte ens svenska kyrkans stift, än mindre medlemmarna är överens om vad som ingår i kristna värderingar så kommer det där säkert gå jättebra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll: +att jag först läste Kristna VÄDER-partiet

YES jag VAR inte ensam om det!!!!!!!!111236686008009.jpg

Hjärta


   
SvaraCitera

Storchen84:

YES jag VAR inte ensam om det!!!!!!!!111236686008009.jpg

Hjärta

:DDD +1111


   
SvaraCitera