Aviseringar
Rensa alla

Kristna Värdepartiet


Ämnesstartare

Det måste bli svåra tider för KV...

Ett land som består mest av ateister, ett land som är ett av världens mest gayvänliga, och ett land där jämställdhet ständigt diskuteras.....i det landet startas ett kristet parti som är homofobiskt och uppenbarligen ogillar jämställdhet. Undrar  om dom är för ''traditionella'' relationer också? vad har kvinnan för roll i kristendomen

Vilka ÄR egentligen KV väljare? Finns dom ens? Vad ska man ens förvänta sig? 


   
SvaraCitera
time
 time

Patrick:
Det måste bli svåra tider för KV...

Ett land som består mest av ateister, ett land som är ett av världens mest gayvänliga, och ett land där jämställdhet ständigt diskuteras.....i det landet startas ett kristet parti som är homofobiskt och uppenbarligen ogillar jämställdhet. Undrar  om dom är för ''traditionella'' relationer också? vad har kvinnan för roll i kristendomen

Vilka ÄR egentligen KV väljare? Finns dom ens? Vad ska man ens förvänta sig? 

Men hur ska du ha det? Nyss var religion roten till allt ont i världen, nu ska du rösta på ett religiöst värdeparti?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag ska inte rösta på något religiöst parti, aldrig i livet. du måste ha misstolkat mitt inlägg.

Menade att det kommer att bli svårt för KV att få väljare i sverige.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: jag ska inte rösta på något religiöst parti, aldrig i livet. du måste ha misstolkat mitt inlägg.

fast deras värderingar går ju ofta hand i hand med dina så det vore väl ej ett så stort misstag av dig att göra det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Wööööööööööööööööööööööö, i år röstar vi rättvist!!!!

KV 2014!


   
SvaraCitera

jag gillar partiet. det kan ta väljare från både kd och sd och det är ju bra. då kanske kd trillar ut på riktigt äntligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Partiet grundas i kärlek gentemot människan och det går ut på att varje människa ska respekteras som värdefull.

Det börjar bra. 

Jag tycker också att politik bör vara förankrad i etiska värden och resonemang och inte i "pragmatiskt ansvar för ekonomin" eller dylikt. 

Jag har ingenting emot tanken på ett kristet parti heller. Det finns mycket i den kristna värdegrunden som jag finner sympatisk och för mig som ateist och kommunist ser jag inget orimligt i sig i att jag skulle kunna finna ett parti byggd på kristna värden vettigare än de etablerade partierna. Men så är ju verkligen inte fallet här. KV är uppenbart ett dogmatiskt högermoralistiskt parti med unkna värderingar där abort, dödshjälp och homosexualitet inte bara ses som synd utan höjden av synd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb:
jag gillar partiet. det kan ta väljare från både kd och sd och det är ju bra. då kanske kd trillar ut på riktigt äntligen.

Fattar inte all denna hat mot kd? Vad är problemet egentligen?


   
SvaraCitera

qazedctgb:
jag gillar partiet. det kan ta väljare från både kd och sd och det är ju bra. då kanske kd trillar ut på riktigt äntligen.

så du menar att du hellre vill ha de där kioskmongona i riksdagen än kd..?

tycker kd är rätt harmlöst i jämförelse med detta och sd. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

så du menar att du hellre vill ha de där kioskmongona i riksdagen än kd..?

Han menar nog att han gärna ser att Kristna Värdepartiet tar någon procent från KD så att KD trillar ut. Typ en situation där Kristna Värdeparitet har 1% och KD 2%, gissar jag på iallafall.


   
SvaraCitera

NiklasW:

Han menar nog att han gärna ser att Kristna Värdepartiet tar någon procent från KD så att KD trillar ut. Typ en situation där Kristna Värdeparitet har 1% och KD 2%, gissar jag på iallafall.

lyckas de stjäla röster från sd också är de inte långt från en riksdagsplats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

lyckas de stjäla röster från sd också är de inte långt från en riksdagsplats.

Det är i princip omöjligt för ett helt nytt parti i Sverige att ens ta mer en 1% i valet ifall dem inte får extremt stort utrymme så du behöver nog inte vara allt för orolig. Kanske att man tar ett fåtal konservativa röster från SD och KD ifall man syns men detta kommer ändå aldrig räcka mer en än halv procent, tro mig. Grattis förresten! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

qazedctgb: det kan ta väljare från både kd och sd

KD möjligtvis, men knappast SD.


   
SvaraCitera

NiklasW: Fattar inte all denna hat mot kd? Vad är problemet egentligen?

alltså jag har ett hat mot högern och om kd inte kommer in i riksdagen så är det ju förödande för alliansen.

Blivande_japan: så du menar att du hellre vill ha de där kioskmongona i riksdagen än kd..?

nej det finns inte så många människor i sverige som är värdekonservativa på det sättet så det kommer leda till en utsmetning av rösterna och ingen får riksdagsstöd.

Agahnim: KD möjligtvis, men knappast SD.

jo då det finns värdekonservativa människor som röstar på sd som inte nödvändigtvis håller med om all rasism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kristendomen likt alla andra abrahamitiska religioner bör utrotas i sverige till förmån för ursvenska värderingar och ideal.

Landsförrädare.


   
SvaraCitera