Forumet - Kritisera mitt spel!

Kritisera mitt spel!

335 0 20

Spana också in:

Blivande_japan:

ont: ljudet var väl... ganska fattigt, fotstegen kändes inte så synkade och så, gillar inte riktigt placeringen av mätarna heller. verkade väl ok annars


Har typ inga ljud in game atm, är svårt att göra bra ljud [sad] Fotstegen är inte syncade med headbobsen vilket är typ nästa steg som jag skall göra.

UIt i allmänt är väldigt ofärdigt, och det där är mer ett test för att se att jag kunde göra ett fungerande UI. Men är väldigt bra att du ger kritik, det gör att jag kan se saker som jag annars missar.

Slumpartad:

Magikastandet såg buggit ut som fan,


Sant, är verkligenj inte nöjd med magi systemet för tillfället. Antar att det var det du menade + animationen för att kasta magier inte är den vackraste [blush]


Moar kritik!
ankzor:

spel


Hade inte ljudet uppskruvat så jag kan inte klaga på det :P.

Måste säga att det ser riktigt bra ut, det ända jag kan komma och tänka på skulle vara level-designen (men jag gissar på att det bara var testbanor), överdrivet många gångar man kan ta blir ingen glad av, speciellt om det inte finns något specifikt som separerar dem, tavlor, bord, soffor, stolar, hyllor, uppställda rustningar etc. kan göra underverk..
Tänk på att det blir roligare för spelaren om stället han hittar saker inte är för random (som t.ex. nycklen bakom lådorna), Men jag måste ge dig plus till det höga taket, "arches"en, och texturerna.

Eller ja, kanske animationen på flaggorna/fanorna i börjar också, må kanske se lite snyggare ut, men helt meningslöst (och ser faktiskt rätt dumt ut) då det är innomhus.

Fienderna var faktiskt imponerande, väldigt välgjorda, störde mig dock lite på att dem bara "exploderade" när dem dog, inte för att det var konstigt i sig, utan att delarna inte verkade passa ihop med gubbarna du dödade. En annan sak var ju AI'n, den verkade faktiskt ganska bra när dem väl kom nära dig (om man bortser från "glidandet" ibland när dem attackerade), men när dem sprang i hörnet så verkade dem ta ut svängen lite väl (driftade nästan, 1:44 i klippet)..

Keep it up.
Zsasz:

(men jag gissar på att det bara var testbanor)


Ja, det gissade du rätt i. Denna bana kommer antagligen inte ens att vara med i "spelet" utan är mer en prototyp typ

Zsasz:

kanske animationen på flaggorna/fanorna


Ah, jag vet, de ser väldigt buggiga ut. Jag ville testa huir cloth fungerade. Är nog dock bättre om de bara är statiska object :)

Zsasz:

utan att delarna inte verkade passa ihop med gubbarna du dödade


Det är för de inte gör det heller [crazy]Det är en sådan sak som jag inte hunnit fixa än, då det finns så mkt att göra... Plus att jag antagligen kommer att ha så att de blir ragdolls ist för att gå i bitar

Zsasz:

En annan sak var ju AI'n, den verkade faktiskt ganska bra när dem väl kom nära dig (om man bortser från "glidandet" ibland när dem attackerade), men när dem sprang i hörnet så verkade dem ta ut svängen lite väl (driftade nästan, 1:44 i klippet)..


Måste säga att jag är rätt så nöjd med min AI [crazy] Att den "driftade" sådär är pga animationerna inte är anpassade för att de ska röra sig i sidled så fort.

Budolicious:

Inga dinosaurier = värdelöst spel.


Om jag lägger in dinosaurier då? [mad]

Wezc:

amnesia.


Amnesia är ett fantastiskt spel, ja. Jag har hämtat en del inspiration från det [crazy] Men själva gameplayn är väldigt olik den från amnesia.

Tack för alla svar! Keep em coming så att säga
Drömde att jag var inuti det här spelet i natt. [cry] Men, det ser najs ut.

Gnäll:

Varför blir kroppsdelarna flådda, när de faller till marken efter att du dödat en fiende? Känns litet makes no sense. Och, försvinner kläderna? Och flagganimationen kändes lite onödig.

Du har inte hämtat inspiration från Pettson och Findus i trädgårdslandet? Nycklarna och flaskorna minner mig om underjorden-delen, där man skall kila runt och hitta nycklar för att kunna öppna kistor, och hitta div. ting för att kunna övertala vakter att släppa förbi en.

Image

[cute]
Ögon i en plåthink:

Varför blir kroppsdelarna flådda


"Det är för de inte gör det heller Det är en sådan sak som jag inte hunnit fixa än, då det finns så mkt att göra... Plus att jag antagligen kommer att ha så att de blir ragdolls ist för att gå i bitar"

De ser kosntiga ut pga det är delar från en helt annan modell [no-no]
Ögon i en plåthink:

Du har inte hämtat inspiration från Pettson och Findus i trädgårdslandet?


Nyj tyvärr, har nog aldrig hört talats om just det spelet.(vet ofc vad pettson och findus är)

Dräparen:

Guuuu va töntiitt spel!!!!


Okey, varför? [sad][cry]

Ögon i en plåthink:

Drömde att jag var inuti det här spelet i natt.


Success[blush]