Aviseringar
Rensa alla

Kritisera mitt spel!


Ämnesstartare

Hejsan kära umare, jag behöver eran åsikt om det spel som jag för tillfället håller på att utveckla.

jag föredrar konstruktiv kritik, so no trolls.

Och ja, jag är seriös [no-no]

Diskussionsvärdet är obv, diskutera mitt spel!


   
Citera
Ämnesstartare

ankzor:

konstruktiv kritik

Asha:


   
SvaraCitera

sarkasm:

Asha:

[love]

ont: ljudet var väl... ganska fattigt, fotstegen kändes inte så synkade och så, gillar inte riktigt placeringen av mätarna heller. verkade väl ok annars


   
SvaraCitera

Magikastandet såg buggit ut som fan, annars såg det rätt mysig ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

ont: ljudet var väl... ganska fattigt, fotstegen kändes inte så synkade och så, gillar inte riktigt placeringen av mätarna heller. verkade väl ok annars

Har typ inga ljud in game atm, är svårt att göra bra ljud [sad] Fotstegen är inte syncade med headbobsen vilket är typ nästa steg som jag skall göra.

UIt i allmänt är väldigt ofärdigt, och det där är mer ett test för att se att jag kunde göra ett fungerande UI. Men är väldigt bra att du ger kritik, det gör att jag kan se saker som jag annars missar.

Slumpartad:

Magikastandet såg buggit ut som fan,

Sant, är verkligenj inte nöjd med magi systemet för tillfället. Antar att det var det du menade + animationen för att kasta magier inte är den vackraste [blush]

Moar kritik!


   
SvaraCitera

ankzor:

Har typ inga ljud in game atm, är svårt att göra bra ljud

förstår det [n]


   
SvaraCitera
Zsasz

ankzor:

spel

Hade inte ljudet uppskruvat så jag kan inte klaga på det :P.

Måste säga att det ser riktigt bra ut, det ända jag kan komma och tänka på skulle vara level-designen (men jag gissar på att det bara var testbanor), överdrivet många gångar man kan ta blir ingen glad av, speciellt om det inte finns något specifikt som separerar dem, tavlor, bord, soffor, stolar, hyllor, uppställda rustningar etc. kan göra underverk..
Tänk på att det blir roligare för spelaren om stället han hittar saker inte är för random (som t.ex. nycklen bakom lådorna), Men jag måste ge dig plus till det höga taket, "arches"en, och texturerna.

Eller ja, kanske animationen på flaggorna/fanorna i börjar också, må kanske se lite snyggare ut, men helt meningslöst (och ser faktiskt rätt dumt ut) då det är innomhus.

Fienderna var faktiskt imponerande, väldigt välgjorda, störde mig dock lite på att dem bara "exploderade" när dem dog, inte för att det var konstigt i sig, utan att delarna inte verkade passa ihop med gubbarna du dödade. En annan sak var ju AI'n, den verkade faktiskt ganska bra när dem väl kom nära dig (om man bortser från "glidandet" ibland när dem attackerade), men när dem sprang i hörnet så verkade dem ta ut svängen lite väl (driftade nästan, 1:44 i klippet)..

Keep it up.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ser grymt nice ut! Gillar miljön och så [smile].

Fast jag måste hålla med

Blivande_japan:

gillar inte riktigt placeringen av mätarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inga dinosaurier = värdelöst spel.
Tyvärr raring, någon var tvungen att säga det.


   
SvaraCitera

Ser ut som att du har fått lite inspiration av amnesia.


   
SvaraCitera

Budolicious:

Inga dinosaurier = värdelöst spel.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zsasz:

(men jag gissar på att det bara var testbanor)

Ja, det gissade du rätt i. Denna bana kommer antagligen inte ens att vara med i "spelet" utan är mer en prototyp typ

Zsasz:

kanske animationen på flaggorna/fanorna

Ah, jag vet, de ser väldigt buggiga ut. Jag ville testa huir cloth fungerade. Är nog dock bättre om de bara är statiska object 🙂

Zsasz:

utan att delarna inte verkade passa ihop med gubbarna du dödade

Det är för de inte gör det heller [crazy]Det är en sådan sak som jag inte hunnit fixa än, då det finns så mkt att göra... Plus att jag antagligen kommer att ha så att de blir ragdolls ist för att gå i bitar

Zsasz:

En annan sak var ju AI'n, den verkade faktiskt ganska bra när dem väl kom nära dig (om man bortser från "glidandet" ibland när dem attackerade), men när dem sprang i hörnet så verkade dem ta ut svängen lite väl (driftade nästan, 1:44 i klippet)..

Måste säga att jag är rätt så nöjd med min AI [crazy] Att den "driftade" sådär är pga animationerna inte är anpassade för att de ska röra sig i sidled så fort.

Budolicious:

Inga dinosaurier = värdelöst spel.

Om jag lägger in dinosaurier då? [mad]

Wezc:

amnesia.

Amnesia är ett fantastiskt spel, ja. Jag har hämtat en del inspiration från det [crazy] Men själva gameplayn är väldigt olik den från amnesia.

Tack för alla svar! Keep em coming så att säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Om jag lägger in dinosaurier då?

Consider it förbokat


   
SvaraCitera

Drömde att jag var inuti det här spelet i natt. [cry] Men, det ser najs ut.

Gnäll:

Varför blir kroppsdelarna flådda, när de faller till marken efter att du dödat en fiende? Känns litet makes no sense. Och, försvinner kläderna? Och flagganimationen kändes lite onödig.

Du har inte hämtat inspiration från Pettson och Findus i trädgårdslandet? Nycklarna och flaskorna minner mig om underjorden-delen, där man skall kila runt och hitta nycklar för att kunna öppna kistor, och hitta div. ting för att kunna övertala vakter att släppa förbi en.

Image

[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ankzor:

Kritisera mitt spel!

Guuuu va töntiitt spel!!!!


   
SvaraCitera