Aviseringar
Rensa alla

Kroatien!


Ämnesstartare

Tja, det e så att jag ska bege mig med ngr polare till Kroatien i sommar, rättare sagt till byn Bol som ligger på ön Brac. [bigsmile]

Jag undrar nu lite om ni som varit där tyckte om stället och hur det va helt enkelt.
Sen angående alkoholen, vilka priser och vilken åldergräns, de har i Kroatien, har googlat lite på saken och hittat att det e 18, samtidigt har man ju hört att man får tag på alkohol relativt enkelt i dessa länder i östeuropa.


   
Citera
Ämnesstartare

hur många är ni och hur gamla är ni då `?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi e 5, ngr e 17, ngr e 16


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroatien har billig öl som smakar göttans.
När jag var där så blev jag aldrig leggad, men jag var ju över 18 också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har varit i Novalja, Makarska, Split, Sibenik, Pag, Krk mf men har aldrig stött på ett gäng småbarn som supar, det är kanske därför ni drar till ön .. vet fan vad jag ska säga till dig.
bosnier och kroater kommer vara det ända ni ser, det är folk som åker dit på SEMESTER och inte för att supa ..öl kommer ni säkert att få tag på . du måste förstå att folk bor där också så försök att ta det lungt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kroatien är något man aldrig glömmer. [bigsmile]
Dagarna är chill vid stränderna och kvällarna är fest. Öl är relativt enkelt att få tag på, och inte så dyrt heller (typ 10 spänn) .
Vissa säger att Bol är enda stället på Brac där det finns liv, annars åker nog de flest till Trogir där det är fest hela nätterna. Jag är i Kroatien varje sommar, och där är alltid något nytt att se.
Lycka till! Och glöm inte det sunda förnuftet hemma i s! [no-no]verige.


   
SvaraCitera

Hm.. när jag var där i sommras så tyckte jag att maten var väldigt dyr, rättare sagt svindyr ... [crazy] Men, sen det var dricka som du efterfrågade så.. Drickan är säkert väldigt dyr den också - beror väl antagligen på vad du ska. Eftersom brac är smesterplacet så verkar det som att ställena utnyttjar saken och tar väldigt mycket betalt.
Jag har för mig att det fanns väldigt mycket .. drag där. Såg en del ställen som hade fest - från kväll till tidig morgon. Så, verkar som att man kan räkna med party osv. osv. osv.
Minuset på stället var att turisterna som kom från andra länder, typ frankrike och sådär.. dom var rätt så ytliga och dryga [crazy] men kroaterna är ett trevligt folk [y]

åk till hvar istället !! 😀


   
SvaraCitera

Beror på vart du åker. Priserna höjs, såklart under högsäsongen.

Split är nice, Vodice är nice, Zadar är nice, Sibenik är nice, Makarska och Dubrovnik likaså.


   
SvaraCitera

Kroatien är sjukt vackert! Det blir inga problem med alkoholen heller, då dessa åldersgränser verkar vara mest för skojs skull.. [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter grrreeat, fest al night long...=)[cheers]


   
SvaraCitera

Va på klassresa i Kroatiet för ett par veckor sen. Vi kunde både köpa sprit, ciggaretter och gå på strippklubb. Så nog kan ni ha kul[wink]
Fast allt va dyrt, lika dyrt som i Sverige eller dyrare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HonMedDreads:

och gå på strippklubb

Haha det låter lovande.. 😀


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera