Aviseringar
Rensa alla

Krönika!


Ämnesstartare

Hej! Behöver lite hjälp, är helt fast... Vi ska skriva krönikor, och inte bara vanliga krönikor utan de ska referera till en novell. Vi har fått två noveller att välja på, Försök till kärnfysik och Den perfekte vännen - hittar inte den sistnämnda på nätet men den kan beskrivas kort och gott som en novell om en man som stöter på en annan man och de tror att de känner varandra och börjar prata och umgås. Det slutar med att de märker att de inte känner varandra och säger "vem fan är du?". Typ.

Nåväl. Hjälp??? Har ingen aning om vad jag ska skriva om...
Och jag vet att jag egentligen inte kan fråga någon här då de ska vara mina åsikter osv, men lite andra åsikter är ju alltid bra inspiration.


   
Citera

"Denna bok påminde mig om... *tre sidor lång anekdot som inte är helt relevant*... och därför är sås gott"

+ fin underskrift


   
SvaraCitera

Är ganska säker på att jag har läst Den Perfekte Vännen, och den är skön, välj den!
Sen i krönikor gäller det bara att ordbajsa sig igenom dom. Jag brukar först skriva allt som dyker direkt upp i huvudet, och sen ta en paus och efter det gå tillbaka och gå igenom och skriva om det så man låter som en vettig människa.


   
SvaraCitera