Aviseringar
Rensa alla

Krog slängde ut SD-politikern – anmäls av Säpo


Ämnesstartare

Riksdagsledamoten Kent Ekeroth, SD, tvingades lämna krogen Nosh & Chow natten mellan fredag och lördag.

Nu har Säpo upprättat en anmälan mot restaurangen om olaga diskriminering.

Aftonbladet kunde i går berätta att riksdagsledamoten Kent Ekeroth tvingats lämna en restaurang. Anledningen var, enligt krogen, att Ekeroth uppträtt illa och kränkt en kvinnlig gäst på "ett extremt förnedrande sätt".

Ekeroth skickade då in en bandinspelning till tidningen som uppges vara från den aktuella krogkvällen.

”Gillar inte era åsikter”


klippet hörs en diskussion mellan flera personer om varför sällskapet
måste lämna restaurangen. Någon säger att "andra gäster blir störda av
er närvaro."

– De gillar tydligen inte era åsikter, om jag säger så, säger en person som enligt Ekeroth är vakt på krogen.

Riksdagsledamoten svarar:

– Era åsikter, vem är oss?

– Sverigedemokrater, svarar personen på ljudklippet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18201762.ab


   
Citera
Ämnesstartare

Kukkonen: som uppges vara från den aktuella krogkvällen

Efter "järnrörsgrejen" har jag extremt lågt förtroende för SD i sin helhet (ja tänk att det stod högre innan det) och inget förtroende alls vid sådana här händelser. Jag tror på krogen, och tror att Ekeroth med svansen mellan benen slängt ihop något eller bett någon slänga ihop något som han sedan kan sälja som bandinspelning från den aktuella kvällen.

Tyvärr så känner jag på mig redan nu att Ekeroth kommer att få rätt, hur fel han än har. Det är inte alltid rättvisa skipas.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, de vill ju slänga ut folk pga deras etncitet. nu fårom smaka på samma metod


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: nu fårom smaka på samma metod

Hjärta

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roligt hur media verkligen försökte sätta dit SD och Ekeroth genom att försöka få det till att Ekeroth kränkt en kvinna. När motsatsen sedan bevisades i form av en ljudinspelning försökte man framstå som om ord stod mot ord, samtidigt som rubrikerna fortfarande var "Ekeroth utslängd från krog - ska ha kränkt kvinna", typ. Men i slutändan skulle det alltså krävas en säpoanmälan innan media skulle ändra riktning på rapporteringen. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: i form av en ljudinspelning

Kukkonen: som uppges vara från den aktuella krogkvällen

Storchen84: Ekeroth med svansen mellan benen slängt ihop något eller bett någon slänga ihop något som han sedan kan sälja som bandinspelning från den aktuella kvällen

Dessutom är det mera i SD-anda att ha slängts för att ha kränkt en kvinna eller någon alls för den delen.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:
ja, de vill ju slänga ut folk pga deras etncitet. 

Jo men visst, bra försök där. Hade kunnat fråga ifall du ha några källor som visar på att SD driver en sådan politik men misstänker att du bara kommer svara något i stil med "håll käften". Nöjer mig istället med att helt enkelt säga: Nej SD vill inte slänga ut folk pga deras etnicitet, och konstaterar samtidigt att du är ytterst lågbegåvad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

SD Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

de kunda väl ha lynchat honom istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: konstaterar samtidigt att du är ytterst lågbegåvad

Så förvånande, med tanke på att du gjort det - öppet också för den delen - om precis alla som inte håller med dig och som rent av tar avstånd från dina åsikter.

Funderar på om jag ska samla några kompisar, göra en ljudinspelning där kvalitén justeras så att den är trovärdig för att sedan sälja den som att Åkesson deltog och heilade på ett nazist-möteSover

Hjärta


   
SvaraCitera
KSENIA

orkar inte lyssna men vill ändå veta: är det han själv/någon i sällskapet som gjprt inspelningen?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Så förvånande, med tanke på att du gjort det - öppet också för den delen - om precis alla som inte håller med dig och som rent av tar avstånd från dina åsikter.

Mig veterligen så är det bara du och ett fåtal andra på forumet som jag kallat "ytterst lågbegåvade", finns massvis med SD-motståndare som inte alls är lågbegåvade. Döm inte alla utefter dig själv nu Storchen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade det rört sig om en muslim hade den gått till DO och krogen skulle ha fått betala tusentals kronor i skadestånd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Funderar på om jag ska samla några kompisar, göra en ljudinspelning där kvalitén justeras så att den är trovärdig för att sedan sälja den som att Åkesson deltog och heilade på ett nazist-möte

Haha, du tror alltså på fullaste allvar att hela inspelningen är fejk?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kent1_0.jpg

kent_0.jpg

Gillar dessa tweets.


   
SvaraCitera