Aviseringar
Rensa alla

Krogen-ragg


Ämnesstartare

Jag har egentligen ingen aning om hur man raggar på krogen och "lyckas". Jag har ju sett polare & andra killar ragga och det går skitbra för dem.
Man har ju testat själv och det har gått rätt bra, men det blir inte mer än snack/dans.

Jag förstår inte heller hur man tar kontakt vid baren.

Exempel - En kompis drog till baren och köpte 2-3 öl. När han kom tillbaka hade han med sig 2 tjejer som satte sig vid oss och börja snacka.

Vad kan vara bra öppningsrepliker vid sådana tillfällen, eller hur gör man helt enkelt? - Kan man bara börja prata med de i baren utan att verka konstig (om man då har såpass mkt vett i skallen att man inte säger något kontigt) ?

tack för seriösa svar:)


   
Citera

Krogen: Ett ställe där dumheten och fulheten förökar sig.


   
SvaraCitera

karku:

tack för seriösa svar:)

"Jag hörde att det var 2009 i år"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man vill inte ha ragg på krogen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öppna med någon käck och rolig fråga som handlar om antingen dig eller om tjejen/tjejerna. Kanske inte "går ni/du hit ofta?" utan snarare "tycker ni att jag borde klippa mig?" eller varför inte "kan ni/du rekommendera någon bra drink?".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fagerjärn:

Krogen: Ett ställe där dumheten och fulheten förökar sig

ekwall:

Man vill inte ha ragg på krogen

Det går ju från person till person. Krogen är ett ställe för människor att träffa nya människor + ha skoj. Vill man träffa nya människor så finns det det iaf 1 sätt att göra det på ----> raggar. Vill man ha sällskap för natten är krogen också ett ett place att leta efter det.

Många ragg kan också leda till vänskap - så jag antar att man ibland vill ha sig ett ragg på krogen:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Observator:

"kan ni/du rekommendera någon bra drink?"

Kan tänka mig att den kan fungera strålande:)


   
SvaraCitera

vet inte kan inte kvinnor. böcker och tvspel är betydligt mer logiska.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

vet inte kan inte kvinnor. böcker och tvspel är betydligt mer logiska.

[wink]

karku:

tack för seriösa svar:)

Jag vet inte riktigt. Jag tycker inte du ska tänka så mycket, ju mer du tänker desto mer seriösare och stelare blir det. Var lite avslappnad och snacka lite bara. Det märks om du säger något som har tänkt på hundra gånger innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var självsäker. Roa mig och kanske ge mej en liten komplimang, men då måste du mena den och inte bara låta desperat. Inled med att säga något kul och spontant!

Bjud absolut inte en tjej på en drink. Big No no.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

CloseToMe:

Bjud absolut inte en tjej på en drink

Stör mig på hela grejen med att bjuda tjejer på en drink.
Känns som att man isf lika gärna skulle kunna säga "hej jag är desperat!" Alla vet ju ändå vad killen menar egentligen [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kråååkan:

Stör mig på hela grejen med att bjuda tjejer på en drink.
Känns som att man isf lika gärna skulle kunna säga "hej jag är desperat!" Alla vet ju ändå vad killen menar egentligen

Precis.
"Hej. Får jag bjuda på en drink?"=
"Hej. Jag är för tråkig för att prata med dig om något annat/Jag vill ha ett ligg, kostar du en cider eller en shot?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karku:

Kan tänka mig att den kan fungera strålande:)

Jag har faktiskt inte provat den, men använd den gärna och skriv hur det gick.


   
SvaraCitera

Chickfactor:

böcker och tvspel är betydligt mer logiska

En annan grej, skytte. Det kräver koncentration och man kan inte tänka på nåt annat [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej, nu ska ni få höra kids! Om det är nånting jag kan så är det ragga [cool] Det största felet killar gör när dom är på krogen är följande:
Ej avslappnad!
Stirrar!
Gör bort sig med gamla tråkiga raggningsrepliker!

När du går in på krogen ska du inte ställa dig med dina polare och börja kolla in tjejerna, detta märks och du värkar osäker. Gå istället rakt in på dansgolvet ir till baren med ett leende. Var avslappnad och (det viktigaste) stå inte längre än kanske 5 sekunder (och stirra) innan du hittat ditt "ragg". Gå fram och börja prata helt vanligt (baren) eller försök bara komma in och dansa med dem/den. Om dom har sätt dig stirra på dom i en halvtimme kommer de antagligen dissa dig (alla som inte dansar är...). När du väl kommit in i gruppen le hela tiden och dra nått kul skämt, säg nått allvarligt (vad som helst för att få uppmärksamhet). Se till att just du är i centrum!!!

Börja med detta, du kan riskera att bli dissad lite i början. Men övning ger färdighet!

Överkurs!
Lär dig tyda kropps språk (bara detta är en hel vetenskap), genom att härma ditt "raggs" teckenspråk kan du få henne att bli attraherad av dig (du kan då nästan se ut som "hejkomochhjälpmig".

Extremöverkurs! (fungerar endast med grupper av tjejer 3-)
Du kan också när du kommit in i en grupp dissa tjejen du tänkt ragga upp, denna kommer då (om du gör det på ett snyggt sätt) bli mer och mer irriterad men sammtidigt mer och mer attraherad av dig. Precis innan loppet är kört tar du kontakt med ragget. Kan tilläggas att detta funkar skit bra med "brats".

Om man ska köra nördiga raggnings repliker är "du är så söt att jag får hål i tänderna" min favorit.

Lycka till och kom ihåg att träning ger färdighet, att ragga är en konst som kräver en del träning!


   
SvaraCitera