Aviseringar
Rensa alla

Krogen: Villken drink/dryck blir man snabbast full på?


Ämnesstartare

Villken drink/dryck på krogen blir man snabbast & lättast full på?

Och villken drink är godast enligt dig?


   
Citera

snabbast full är ju tequila

godaste drinken är ju white Russian. godaste drycken är ju öl [bigcheers][bigcheers][bigcheers]


   
SvaraCitera

snabbast=shots. ex tequila eller jäger. godast ex drink med frukt i


   
SvaraCitera

Tequila blir man snabbast full på.

Godast drink är lätt JägerRedbull eller VodkaSprite -(Piggelindrinken)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vodkaredbull med en blyg liten ryhopnol


   
SvaraCitera

Shots blir man fullast på snabbast tror jag nog, när det gäller drinkar gillar jag soliga drinkar typ pina colada mest. Vin är dock min favoritform av alkohol [blush]


   
SvaraCitera

Häll i dig lite bensin, t-röd el dyl så ska du se att du blir den som blir mest påverkad och således coolast av alla kompisarna.
Matförgiftning fungerar också om du vill ha en mer hemmagjord variant. Lycka till! / Evelyn

Image


   
SvaraCitera

Herr Luver:

pina

*piña.

mvh simons svensklärarinna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hörde något rykte om att drinkar gör en fullare än shotar, anledningen påstås vara att groggvirket gör att det går snabbare in i kroppen. Som sagt, ett rykte

Studier visar att om man dricker samma mängd sprit på samma tid men den ena innehåller vanligt groggvirke och den andra lightgroggvirke(coca cola Light exempelvis) så blir man också mer berusad. http://www.expressen.se/1.362800

Det brukar ungefär ta 15minuter innan alkoholen slår in. Så om shotar och vill hur du påverkas av EN shot, så ska du inte dricka något annat på en kvart.

Ett bra tips(jag vet ej om det har sagts tidigare) är att inte äta ett skit på hur länge som helst.

Om man tar 6 stora starköl på en kväll så blir man ungefär hälften så full om man har ätit innan. Detta är anledningen till varför alla ställen som fått alkoholtillstånd MÅSTE erbjuda mat.
På bladet jag fick när jag var på en utbildning utav alkoholtillståndsmyndigheten så står det att man får 2,0promille ifall man tar 6 starköl och detta på endast 3timmar om man ej har ätit, och om man har ätit så tar det 6 timmar innan man får 1,0.
Jag vet att promillehalten kan bero på mycket mer, som kroppsbyggnad och erfarenhet.
Alkoholtillståndsmyndigheten i Örebro


   
SvaraCitera

isola:

Häll i dig lite bensin, t-röd el dyl så ska du se att du blir den som blir mest påverkad och således coolast av alla kompisarna.

Tråkigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tequila [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du blir inte mer eller mindre full för att du dricker olika slags drinkar, eller öl, eller shots.
Alkohol tar upp lika snabbt ändå, oavsett vad för blandningsmetoder du använder.

Det folk missförstår med att "man blir fullare av en drink" etc. är ifall de innehåller t.ex energidrycker med koffein, vars effekt är att höja blodtrycket vilket gör att blodet (med alkohol i) går runt i kroppen snabbare och passerar genom ens lever fortare än vad det skulle göra normalt.

Men om du dricker en drink med t.ex red bull och vodka så blir du inte fullare fortare, däremot får du en kortvarig effekt av en starkare fylla vid det tillfället du har fått en promillehalt hög nog för att bemärkas som "berusande effekt".

Jag vill även påpeka att det tar drygt fyra timmar för systemet att bryta ner alkoholen i en folköl. Dubbla tiden om du dricker två öl. Lägg till fyra timmar för varje öl du dricker.

Lika bra att jag bryter myten om tequila:
MAN BLIR INTE MER FULL AV TEQUILA ÄN DU BLIR AV NÅGON ANNAN FORM AV STARKSPRIT.


   
SvaraCitera

paras:

Och villken drink är godast enligt dig?

Piña colada är gott. Fast det är ju inget jag skulle dricka på krogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Häll i dig lite bensin, t-röd el dyl så ska du se att du blir den som blir mest påverkad och således coolast av alla kompisarna.

jaa, eller varför inte ta ett glas ghb/gbl de slår ju allt hah [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1 Häll i dig ett vanligt glas med jäger
2 sitt ner och vänta ett par min
3 res dig up 🙂


   
SvaraCitera