Aviseringar
Rensa alla

Krona eller Euro? [confused]


Krona


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hejjsan16:

byta till Euro

orka alla konservativa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Euro, lika bra att acceptera våra överherrar i Bryssel och det oundvikliga Europas Förenta Stater.


   
SvaraCitera

Inget


   
SvaraCitera

Euro, orkar inte växla var och varannan dag.


   
SvaraCitera

Poll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Euro, reser väldigt mycket och då måste man tänka på att växla, och vi skulle inte blivit lika hårt drabbade av låg konjunkturn, tänk bara på stackars island


   
SvaraCitera

Krona.


   
SvaraCitera

indiska rupi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Euro, det behövs. speciellt när kronan nu är värd så jävla lite


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Krona [smile]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

indiska rupi

[party]


   
SvaraCitera

Helst skulle vi haft en global valuta som är kopplad till guldet[love] annars är ju Kronan ett givet val.

Bluejeans:

och vi skulle inte blivit lika hårt drabbade av låg konjunkturn

[confused] Hur tänker du där? En egen valuta är bra i tider med ekonomiska problem i världen. Vi kan ha vår egen centralbank och sätta våra egna räntor.
Med euro blir det bara det som passar Tyskland och Frankrike:/


   
SvaraCitera

Krona. Jag hoppas att vi behåller den så länge det bara går. Just nu låter ju staten med flit bli att uppfylla kraven för införandet av euro, men vem vet...när det sker blir det hemskt. För hur mycket nånting än kostar tycker jag det är en bargain när jag ser det i euro.

Hittar en film i euroland för 19,99, då tycker min hjärna automatiskt att det är ett fynd liksom. Därför vore det personlig konkurs för mig om jag skulle bo i ett land med euro [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan vi inte ha en helt ny valuta istället: Anork

Anork kommer vara dubbelt så mycket värd som en gamla kronan och då får alla dubbel lön

t.ex om man tidigare tjänade 20,000 kronor i månaden så tjänar man nu 40,000 Ronork


   
SvaraCitera