Aviseringar
Rensa alla

kronisk förkylning?


grisen
Ämnesstartare

Hej! Undrar om någon har varit med om liknande eller vet vad det kan vara för någonting?
Först i början av december har jag varit väldigt förkyld. Öm i kroppen, trött, torr hosta med slem sen, nös en massa...
Alla symptom gick över i januari, förutom täppt näsa. Så har varit täppt i en halv månad ungefär. Efter detta blev jag förkyld och fick exalt samma syndromer som tidigare.
Efteråt har jag varit frisk i några dagar i februari men efter 1-2 dagar när jag känner mig frisk kommer förkylnings syndromer igen.
I onsdags var på vårdcentralen (det råkade vara min friska dag) och läkaren sa att allt ser perfekt ut. Jag fick allergi tabletter (wtf? Är inte allergisk...) dagen efter började jag känna mig förkyld och idag kan jag knappt resa mig ur sängen eller andas. (när jag tidigare varit förkyld fick jag medicin som inte ens hjälpte)

Innan det hela började brukade jag vara förkyld ca 7 gånger om året.
Är riktigt trött på detta så bokade tid hos en privat läkare.

Har ni nån aning om vad detta kan vara? 🙁


   
Citera

Jag har ingen aning, men jag har varit med om något liknande. Det är jättejobbigt! Hoppas du kryar på dig Hjärta


   
SvaraCitera
grisen
Ämnesstartare

Åh tack Hjärta


   
SvaraCitera

Allergitabletter var faktiskt ganska smart, det kan dölja sig allergier i kroppen man inte vet om. 

Har du provet laktobaciller? Döda bakterier med andra bakterier så att säga.
Laktobaciller går att ta även fast du går på antibiotika-kur (ifall privat-läkaren skulle skriva ut penicillin till dig).

Dock så går det inte bota virusinfektioner med antibiotika så det är ju om du har en bakterieinfektion i kroppen.

Virusinfektioner kan vara riktigt envisa, jag var ständigt förkyld i ungefär 1 ½ år för några år sedan. Medicinen som hjälpte mig var träning (cardio) och att lägga om min kost med 80% mer vitaminer varje dag. Om du bara har täppt näsa så är det ok att träna.

Hoppas det löser sig för dig!


   
SvaraCitera
grisen
Ämnesstartare

Tack!

Det var kronisk bihåleinflammation jag har! 


   
SvaraCitera