Forumet - Kropp och vikt

Kropp och vikt

259 0 8
Alla är nog trötta på dessa trådar, men alla behöver lite personlig peppning [smile]

Jag är ca 171-172 cm lång och väger 69 kg, alltså är jag inte överviktig men inte heller smal. Jag skulle vilja gå ner ca 9 kg så att jag vägde 60, men det är omöjligt för mig! Jag går bara upp i vikt, även fast jag hela tiden försöker gå ner. Eller ja, ibland struntar jag i det och det är nog då jag går upp...

Mitt stora problem är att jag äter mycket godis, men jag kan inte komma ifrån sockersuget. Jag har testat med krom-tabletter men det funkar inte. Jag har varit utan socker i några dagar helt men jag kan inte hålla mig, jag har inte tillräckligt god självbehärskning.

Jag rider och går ut och går på promenader, och ibland springer jag och tränar på gym (men gymmet förekommer inte alltför ofta...) Så träningen är det egentligen inget fel på. det är maten. Jag försöker äta lite kolhydrater, så istället för potatis tar jag sallad osv, men sen så slinker det ner något sött VARJE dag och det är inte lite sött som slinker ner. Men jag kan inte motstå. Tips och HJÄLP? [chocked]
Jag tycker du borde läsa Skaldemans böcker. Det står en hel del intressanta saker. Grönsaker bromsar förbränningen, så när du tycker du är nyttig med sallad så är det i själva verket något som förhindrar din viktminskning.

Det bästa är en naturlig kost, fett är inte dåligt bara om det är konstgjort.

Spana också in:

Gillar du frukt? Om inte så är du konstig, men det är i alla fall gott och nyttigt. Ersätt frukt med godis och skit i det.
Belöna dig själv också.
Till exempel, så när du tränat och ätit bra så gör något du tycke rär roligt att göra! Men som du inte kan göra så ofta! Det får dig kraft att kämpa vidare.
:D
olalollo:

Men jag kan inte motstå. Tips och HJÄLP? [chocked]


Grejen med sockerberoende är att man måste liksom gå igenom en svår tid då man vill ha socker hela tiden. Men om du klarar några dagar-en vecka utan socker så komemr det att bli lättare.
Bestäm att du får äta något du verkligen gillar en dag i veckan. Det kan vara chips, godis, kladdkaka whatever. men håll dig till en gång. Dagen efter den dagen då du ätit socker kommer att vara svår då din kropp vill ha mer. men du kommer att känna dig stolt när du klarar det!

Sluta ät socker helt enkelt.
med socker menar jag:
*Smaksatt yoghurt (välj naturell och häll i lite hallon eller frukt ist)
*Vitt bröd
*Godis
*Chips och andra "snacks"
*Bakverk
*Läsk/saft
*Snabbmat
nu glömde jag säkert något men det är ju bara att använda vanligt vett.