Aviseringar
Rensa alla

Kroppen förstörd efter medicin?


Ämnesstartare

Hej, det här kan låta lite sjukt men jag är desperat över att få svar för jag är mycket orolig.

För ca en månad sedan tog jag en stark tablett mot huvudvärk (har haft permanent huvudvärk i ett halvår) och när den börjat verka gjorde den ingenting mot min huvudvärk, men däremot min mage.
På ett dåligt sätt.
Jag fick extrem smärta i magen och var tvungen att gå på toa nästan varje sekund och det höll på i flera timmar (extrem diarré helt enkelt) och sen dess har jag inte bajsat normalt. Innan bajsade jag en eller två gånger per dag, nu bajsar jag högst en gång var tredje dag, och VARJE GÅNG har jag varit hård i magen.

Det första som kommer i mitt huvud är att medicinen totalsabbat min mage och i värsta fall även min ämnesomsättning (vilket gör att kroppen tar längre tid på sig att ta upp näring från maten och gör att jag går på toa mer sällan)... och min mamma säger att det inte är tablettens fel, men ffs, det började EXAKT efter att jag tog tablettfanskapet. 🙁

Vet inte namnet på medicinen/tabletten då jag inte hittat förpackningen ännu, men så fort jag gjort det kan jag skriva ner det.

Tacksam för seriösa svar!


   
Citera
SLCD
 SLCD

Fram tills namnet på medicinen poffar upp så är mitt råd, ät fibrer drick vatten.


   
SvaraCitera

Låter som en vanlig törn, tror inte det är någon fara men om du verkligen är orolig är det kanske smartare att fråga en doktor....


   
SvaraCitera

vad för medicin?


   
SvaraCitera
Åtta

Om det var en morfinbaserad smärtstillande så kan det ha en negativ effekt på din mage, men det brukar gå över inom några dagar. Leta upp vad det var för tablett, och ring sedan till sjukvårdsupplysningen om du är orolig.


   
SvaraCitera

ÄTer inte medussin


   
SvaraCitera

Fick du den utskriven eller kom du på själv att du skulle stoppa i dig den?


   
SvaraCitera

Fick du det utskrivet så spring till läkaren och säg att du vill ha riktigt medicin istället. eller sluta ta det.. ännu bättre


   
SvaraCitera

Loveless:

men däremot min mage.
På ett dåligt sätt.

Kontakta läkare dirr. Står det något på bibacksedeln om denna biverkning?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! Jag hittade inte själva förpackningen utan bara tablettkartan, men jag ringde min läkare och frågade om vad det kunde bli för biverkningar av medicinen han gav mig recept till. Han sa att det var möjligt, men högst ovanligt att ens mage skulle reagera istället för huvudet. Dock fick jag ny medicin nyligen så nu börjar det kännas någorlunda normalt i magen o.s.v.

Tack gode gud säger jag bara. xD


   
SvaraCitera