Aviseringar
Rensa alla

Kroppen och alkohol


Ämnesstartare

Om jag druckit dagen innan, blivit hyfsat full, men gått o lagt mig tidigt och sluppit bakfylla. Hur mycket stryk har kroppen då tagit jämfört med om jag dragit på mig en bakfylla? Med andra ord, är bakis-graden ett mått på hur mycket stryk kroppen har tagit efter en fylla?


   
Citera
Ämnesetiketter

alkoholen bryts ner i kroppen just därför känner du dig bakis (energijobbigt för kroppen o bryta ner) typ


   
SvaraCitera

Din kropp tar ju skada oavsett hur bakis du blir. Men super man bara någon gång ibland så är det väl ingen större fara.


   
SvaraCitera

som angelize säger, fast det borde ju vara bättre att sova bort det eftersom man inte är aktiv då [tard]


   
SvaraCitera

Vad är bakis?


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

alkoholen bryts ner i kroppen just därför känner du dig bakis (energijobbigt för kroppen o bryta ner) typ

Bakfylla uppstår väl ändå därför att kroppen är uttorkad?


   
SvaraCitera

Åtta:

Bakfylla uppstår väl ändå därför att kroppen är uttorkad?

verkar va en kombination av de vi skrev [crazy]
http://www.bakisguiden.se/orsak.php


   
SvaraCitera
Åtta

Angelize:

verkar va en kombination av de vi skrev

Ah, där ser man.


   
SvaraCitera

Ofta kroppen tar stryk av något så härligt som alkohol[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hehe kanske va en ganska dum fråga, var rätt bakis när jag skrev den ^^ . Ialf, jag är ute i snitt minst en gång varje helg och det händer att jag går ut veckodagar också. Jag mår inte särskilt dåligt av det, håller väl drickandet på en bra nivå o så men det sliter nog ändå på kroppen. Min kondition är ju exempelvis inte vad den en gång var.


   
SvaraCitera

Shoot:

jag är ute i snitt minst en gång varje helg och det händer att jag går ut veckodagar också

Shoot:

håller väl drickandet på en bra nivå

..[tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

variabel:

Shoot: jag är ute i snitt minst en gång varje helg och det händer att jag går ut veckodagar också
Shoot: håller väl drickandet på en bra nivå
..[tard]

HAHA, jag menar att jag dricker med måtta när jag är ute. Med andra ord jag blir inte kanon-full varje gång.


   
SvaraCitera

Tycker synd om människor som blir bakfull [sad]

Super mig alltid redlöst full när jag är ute och dricker inte mycket vatten alls (inte i nyktert tillstånd heller) men blir ändå aldrig bakis [party]


   
SvaraCitera

Varför ska man vänja kroppen med någonting som den varken mår bra av eller tycker om. Inte nog med att det stinker alkohol i entrén på Södersjukhuset den dagen man ska bli förälder. Det är ingen rolig fritidssysselsättning.


   
SvaraCitera