Aviseringar
Rensa alla

Kroppen vi får i vårt nästa liv, styrs av våra tankar i dödsögonblicket!


Ämnesstartare

.
MEDVETANDET STYR ÖVER MATERIEN !!!

VI SJÄLVA STYR ÖVER VÅRA FRAMTIDA KROPPAR !!!

[y]

Det är vårt medvetandetillstånd i kombination med våra önskningar vid dödsögonblicket - som måste ligga inom ramarna för vad vårt karmakonto tillåter - som avgör vilken slags kroppsmodell vi får i vårt nästa liv!

Till saken hör att det inte alls är säkert att det återigen blir en mänsklig kroppsmodell, i synnerhet inte om vi endast imiterarar djurlivet och inte använder människokroppen till vad den är till för, vad den är skapad för, nämligen andlig utveckling, själens andliga evolution!

Slutmålet för vår evolution är att återvända tillbaka till den eviga andliga världen, Guds rike, där vi själar hör hemma och där vi får en odödlig andlig kropp i evig gemenskap med Gud!

[y]

Genom att studera den fysiska stofthyddan vi bär på i detta liv, så kan vi förstå vad vi hade för ett slags medvetandetillstånd, vad vi tänkte på, senast vi "dog" och kilade vidare till kroppen vi har i detta liv!

Kroppen, ytan, är en spegling av vårt, själens, medvetande!

Den fysiska ytan är faktiskt inget annat än kristalliserade tankar, en effekt av medvetandet, det var alltså våra tankar under dödsögonblicket i vårt förra liv som formade vår nuvarande kropp, och det är på samma sätt våra tankar vid vår kommande "död" som kommer forma vår nästkommande fysiska kropp i vår reinkarnationsresa!

[y]

Det är därför som det är så oerhört viktigt vad vi tänker på, vad vårt medvetandetillstånd är, vid dödsögonblicket, eftersom det formar vår kommande fysiska status och våra möjligheter att fortsätta utvecklas!

Är man exempelvis försjunken i det transcendentala, i tankar på Gud, så återvänder man tillbaka till den eviga andliga världen efter detta jordeliv, eller som Herren Krishna säger i Bhagavad-gita 8:6:

yam yam vapi smaran bhavam
tyajaty ante kalevaram
tam tam evaiti kaunteya
sada tad-bhava bhavitah

"Det tillstånd man erinrar sig när man lämnar kroppen, o Kuntis son, kommer man utan tvekan att uppnå."

[y]

Naturligtvis påverkar den sammanlagda effekten av ens tankar och handlingar under livet sinnet i dödsögonblicket. Ens handlingar i detta liv, som är en effekt av ens tankar, bestämmer alltså det framtida livet.

Medvetandet styr över materien! [y]

Medvetandet är vår, jagets/själens, eviga perceptionsförmåga, själens energi. Det är vi själar som är medvetna, och medvetandet genereras givetvis av oss medvetna själar och inte av den omedvetna hjärnan, grunkan vi har i skallen!

[y]

TILL DISKUSSION:

Att vi överlever våra köttkostymer är ju ett bevis för att det är vi medvetna själar som genererar våra fysiska kroppar och inte tvärtom, som evolutionsteorin påstår, eller hur?

Ateismen är en mycket förödande och olycklig ideologi, då den indoktrinerar oss att vi medvetna levande varelser bara är en förgänglig produkt av materia och att vi slutar existera bara för att grunkan i skallen pajar... [bigsmile]

Inte undra på att världen genomsyras av så mycket girighet, rovdrift, våldsbrott och egoism, när människors värderingar grundar sig på ateismens gudlösa tro, att vi bara skänktes 1 liv, att det inte finns något på andra sidan, och att vi därför inte behöver oroa oss för några konsekvenser av våra nihilisminfluerade handlingar, för Gud finns ju inte...

Hare Krishna! [y]

.


   
Citera

Vilken typ av droger är det ni tar? Är bara nyfiken alltså. Ni har ett skönt tänk.. typ.


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Hare Krishna! [y]

Välkommen tillbaks

Har Flashback stängt ditt konto där?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Vilken typ av droger är det ni tar? Är bara nyfiken alltså. Ni har ett skönt tänk.. typ.

Gudskärlekens drog! [y]

Det finns ingen brist på den, finns i överflöd... [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bajwa:

Välkommen tillbaks

Har Flashback stängt ditt konto där?

Tack!

Nej, jag har kvar mitt konto på Flashback:

https://www.flashback.org/u171754 [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

VI SJÄLVA STYR ÖVER VÅRA FRAMTIDA KROPPAR !!!

Dödsguden:

"Det tillstånd man erinrar sig när man lämnar kroppen, o Kuntis son, kommer man utan tvekan att uppnå."

Så om jag tänker på Jessica Biel precis innan jag dör, får jag sådan kropp som hon har i mitt nästa liv då?
Score!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

antrax:

Så om jag tänker på Jessica Biel precis innan jag dör, får jag sådan kropp som hon har i mitt nästa liv då?
Score!

Ja, men samtidigt så måste du ha täckning för det i din karmabank... [y]

Men allvarligt talat, vad är meningen att skaffa sig en sån kropp, den åldras, blir sjuk och pajar till slut...ingen permanent lösning med andra ord...

Satsa på en permanent lösning istället! [y]


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Ja, men samtidigt så måste du ha täckning för det i din karmabank... [y]

Jamen det har jag. [cool]

Dödsguden:

Men allvarligt talat, vad är meningen att skaffa sig en sån kropp, den åldras, blir sjuk och pajar till slut...ingen permanent lösning med andra ord...

För att jag kommer se sexy ut.

Dödsguden:

Satsa på en permanent lösning istället! [y]

Näh, jag gillar dekadens.


   
SvaraCitera

Du har nästan rätt den här gången men missar ändå målet ganska rejält


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Liebestraum:

Du har nästan rätt den här gången men missar ändå målet ganska rejält

På vilket sätt missar jag målet?


   
SvaraCitera

Tråden flyttad från Forum PLUS/Religion och Etik


   
SvaraCitera

Att skriva sanskrit eller något annat indiskt språk med latinska bokstäver borde vara belagt med dödstraff. Vad skulle du återfödas som om ditt snedsteg beivrades med sådana lagar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Att skriva sanskrit eller något annat indiskt språk med latinska bokstäver borde vara belagt med dödstraff.

Varför?


   
SvaraCitera

Dödsguden:

Varför?

För att dera sskriftspråk, i vart fall sanskrit, är devanagari eller andra brahmiderivat.


   
SvaraCitera