Aviseringar
Rensa alla

kroppsform


Ämnesstartare

Säg till om jag har satt tråden fel.:)

Jag har en jätte konstig kroppsform.. är inte så jätte smal, är 165 och väger ca 55 kilo.
Sen så har jag en ganska bred midja, breda revben (?), sen går det ut ganska mycket och jag har typ love handles som gör så att jag inte kan ha låga tajta jeans.
Mina höfter är också breda vilket gör att jag för en bred rumpa som är ganska platt.
Sen har jag väldigt utåt-gående lår. Min kropp hänger inte ihop på något sett.

alla säger att man måste gå ner i vikt för att få bort love handles. Ska jag behöva bli underviktig och väga 47 kg för att få bort dom då eller?
för jag promenerar nästan varje dag i en timma och äter nyttigt (tro mig, hälsofreak familj).
Blir galen. Om ni har fått upp en rätt bra bild, eller bara kan gissa lite vilt.
Har jag världens fulaste kropp? Det är så jag uppfattar mig själv.[tard]


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Om du har en grövre kropp kan det se ut så utan att det beror på för hög fetthalt i dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

karamellM:

Har jag världens fulaste kropp? Det är så jag uppfattar mig själv

Nej, jat tycker du verkar ha den finaste kroppen på en tjej, jag gillar inte smala magar på tjejer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du verkar ha en vanlig kropp. Vi kvinnor har inte en alldeles rak kroppsform. Besök ett omklädningsrum eller kolla nakna kvinnokroppar på nätet.


   
SvaraCitera

Denna bedömning kräver en fullskalig bild.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är omöjligt att avgöra utifrån din beskrivning, hade behövts en bild. Jag är dock ganska säker på att du inte har den fulaste kroppen i hela världen med tanke på att det finns människor som är deformerade har blivit brännskadade eller saknar armar/ben. Det känns som att det är din självbild snarare än ditt utseende som brister. Jag kan sympatisera med dig där eftersom jag har själv ofta har upplevt att jag har världens fulaste kropp och gör fortfarande ibland.

Även att jag kanske inte är den snyggaste personen har jag insett att det är mer fel på min egen självbild än på min kropp och jag har egentligen ingen anledning att vara så missnöjd. Av erfarenhet vet jag att det kan vara mycket svårt att inse att man har en dålig självbild och man kan vara helt övertygad om att man verkligen är ful som stryk. Det kanske inte hjälper dig att jag berättar om mina erfarenheter men det kanske är skönt att veta att det finns fler som har eller har haft ungefär samma känslor.

Precis som Jungman Jasson nämde, om man har en grov benstomme ser man kraftigare ut, utan att det nödvändigtvis har något med fetthalten att göra. Det kan man inte motioneras bort, men det är fortfarande mycket bra att du motionerar och äter nyttigt för hälsans skull (det är huvudsaken). Jag tycker dock inte att du ska ha som mål att förändra din kropp eftersom du förmodligen inte kommer att uppnå det resultat du önskar. Istället, satsa på att förändra din självbild. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det är möjligt.

Nu är inte jag jättebra på att ge tips men en mycket viktig insikt är att man inte behöver se ut som en toppmodell. Utan att klanka ner på modeller vill jag påstå att de nästan alltid ser likadana ut vilken kan vara lite tråkigt, medan en tjej med ett personligt och kanske till och med unikt utseende ofta är mycket mer intressant för många killar. Det är också viktigt att man varken tar förolämpningar eller komplimanger alltför personligt. Om du får en negativ kommentar på ditt utseende är det inte säkert att den är helt sann, på samma sätt är det inte säkert att en komplimang är helt sann. Därför bör man inte grunda sin självbild eller sitt självförtroende så mycket på vad andra säger, utan sann självkänsla bör komma från en själv.

Du kanske kan googla lite på ämnet och få några bra tips. Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fruktklyftan:

Det är omöjligt att avgöra utifrån din beskrivning, hade behövts en bild. Jag är dock ganska säker på att du inte har den fulaste kroppen i hela världen med tanke på att det finns människor som är deformerade har blivit brännskadade eller saknar armar/ben. Det känns som att det är din självbild snarare än ditt utseende som brister. Jag kan sympatisera med dig där eftersom jag har själv ofta har upplevt att jag har världens fulaste kropp och gör fortfarande ibland. Även att jag kanske inte är den snyggaste personen har jag insett att det är mer fel på min egen självbild än på min kropp och jag har egentligen ingen anledning att vara så missnöjd. Av erfarenhet vet jag att det kan vara mycket svårt att inse att man har en dålig självbild och man kan vara helt övertygad om att man verkligen är ful som stryk. Det kanske inte hjälper dig att jag berättar om mina erfarenheter men det kanske är skönt att veta att det finns fler som har eller har haft ungefär samma känslor.Precis som Jungman Jasson nämde, om man har en grov benstomme ser man kraftigare ut, utan att det nödvändigtvis har något med fetthalten att göra. Det kan man inte motioneras bort, men det är fortfarande mycket bra att du motionerar och äter nyttigt för hälsans skull (det är huvudsaken). Jag tycker dock inte att du ska ha som mål att förändra din kropp eftersom du förmodligen inte kommer att uppnå det resultat du önskar. Istället, satsa på att förändra din självbild. Jag vet att det är lättare sagt än gjort men det är möjligt. Nu är inte jag jättebra på att ge tips men en mycket viktig insikt är att man inte behöver se ut som en toppmodell. Utan att klanka ner på modeller vill jag påstå att de nästan alltid ser likadana ut vilken kan vara lite tråkigt, medan en tjej med ett personligt och kanske till och med unikt utseende ofta är mycket mer intressant för många killar. Det är också viktigt att man varken tar förolämpningar eller komplimanger alltför personligt. Om du får en negativ kommentar på ditt utseende är det inte säkert att den är helt sann, på samma sätt är det inte säkert att en komplimang är helt sann. Därför bör man inte grunda sin självbild eller sitt självförtroende så mycket på vad andra säger, utan sann självkänsla bör komma från en själv.Du kanske kan googla lite på ämnet och få några bra tips. Lycka till!

Ja jag antar det! Jag kanske har lite bredare höftben och sånt men det är inte benen. Det är fettet på höfterna.
Om det hade varit min benstomme som hade varit bred hade jag varit nöjd.
Tack för tipsen! [smile]


   
SvaraCitera