Aviseringar
Rensa alla

Kroppsideal


Ämnesstartare

Kudhos:

finns skillnad på  de som äter ofta och de som äter ofta och rätt. 

Menade det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
e väl bra om åtminstone 1 av kropp o psyke mår bra

Helst båda


   
SvaraCitera
reben

Positiv:

Helst båda

m men om man får välja så väljer man väl psyke


   
SvaraCitera
reben

kropp e världslig sak


   
SvaraCitera

finns massa kroppar som inte är överviktiga och som är sjukt ohälsosamma (men passar in i kroppsidealet)...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
finns massa kroppar som inte är överviktiga och som är sjukt ohälsosamma (men passar in i kroppsidealet)...

och tvärtom!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

palla störa sig på ngns vikt/kropp öht


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stereo total:
finns massa kroppar som inte är överviktiga och som är sjukt ohälsosamma (men passar in i kroppsidealet)...

 ah absolut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:
palla störa sig på ngns vikt/kropp öht

Vad av det jag har skrivit gör att du tror att jag gör  det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Positiv:

Vad av det jag har skrivit gör att du tror att jag gör  det?

för att du startar en tråd där du klagar på att folk är tjocka som om du har med det att göra 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

för att du startar en tråd där du klagar på att folk är tjocka som om du har med det att göra 

Nej klagade på att folk blir upprörda om man tycker någon är tjock? Varför är det en sak man inte får vara saklig med? Behöver inte vara nedvärderande eller illa menat ens?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Positiv:

Nej klagade på att folk blir upprörda om man tycker någon är tjock? Varför är det en sak man inte får vara saklig med? Behöver inte vara nedvärderande eller illa menat ens?

har inte skrivit ngt om nedvärderande tkr d är en keff tråd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

har inte skrivit ngt om nedvärderande tkr d är en keff tråd

 Aha


   
SvaraCitera

Min mamma är 1.65 cm lång, hon väger över 100 kg, ja, hon är tjock, men trots en otroligt hälsosam livstil, träning osv så går hon inte ner, faktum är att hon varken gå ner eller upp i vikt. Hon kan inte göra ett skit åt sin vikt pga sjukdomen hon har, men enligt mig är hon fortfarande hälsosam. 

jag tycker du är väldigt trångsynt när du säger att man måste vara smal för att vara hälsosam, för hälsa är så mycket mer än din vikt. 

du kan vara 180 cm väga 60 kg, och SE hälsosam ut, men du röker, och äter massa skräpmat och tränar inte, är man hälsosam då?

man kan vara 160 cm och väga 80 kg och SE ohälsosam ut, men du äter precis som du ska, ca 500 gram grönsaker/frukt per dag, och tränar lagom mycket. Är man ohälsosam då?

tycker du ska tänka ordentligt innan du börjar prata ohälsosamt/hälsosamt för hälsa är så mkt mer än hur en ser ut!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lotus Elise:
Min mamma är 1.65 cm lång, hon väger över 100 kg, ja, hon är tjock, men trots en otroligt hälsosam livstil, träning osv så går hon inte ner, faktum är att hon varken gå ner eller upp i vikt. Hon kan inte göra ett skit åt sin vikt pga sjukdomen hon har, men enligt mig är hon fortfarande hälsosam. 

jag tycker du är väldigt trångsynt när du säger att man måste vara smal för att vara hälsosam, för hälsa är så mycket mer än din vikt. 

du kan vara 180 cm väga 60 kg, och SE hälsosam ut, men du röker, och äter massa skräpmat och tränar inte, är man hälsosam då?

man kan vara 160 cm och väga 80 kg och SE ohälsosam ut, men du äter precis som du ska, ca 500 gram grönsaker/frukt per dag, och tränar lagom mycket. Är man ohälsosam då?

tycker du ska tänka ordentligt innan du börjar prata ohälsosamt/hälsosamt för hälsa är så mkt mer än hur en ser ut!

Håller med har aldrig sagt att man måste vara smal eller se ut på ett visst sätt för att vara hälsosam. Gillar inte heller att bodybuilding eller träning där man endast fokuserar på utseendet är så trendigt nu. Tråden handlade om att folk verkar tycka att man inte får tycka andra är tjocka.


   
SvaraCitera