Aviseringar
Rensa alla

Kroppsidealet är ju inte att vara smal, utan att vara VÄLTRÄNAD!


Ämnesstartare

rbb:

Vad menar du?

Jag säger bara att idealet inte är pinnsmalt som så många påstår, utan vältränat. MUSKLER.

Och var vill du komma? Vill du shamea ännu fler kvinnokroppar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

?*         


   
SvaraCitera
Kudhos

Pannkakssmöörgåsen:

Och var vill du komma? Vill du shamea ännu fler kvinnokroppar

att ha ett personligt ideal är inte att "shame:a" alla andra kroppar. 


   
SvaraCitera
sudd
 sudd

Ts har helt rätt. Vältränade tjejer med muskler istället för fett/skinn är oerhört mycket mer vackrare. Kan inte förstå att de flesta inte har insett denna balans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Hon är ju visst smal?

hon har mycket muskler...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kvinnor är en förtryckt grupp. En grupp som ständigt objektifieras. Det är vidrigt och kan verkligen inte se hur ni kan tycka att det är helt orimligt att tycka det.

choco boy:

hon har mycket muskler...

Kudhos:

att ha ett personligt ideal är inte att "shame:a" alla andra kroppar. 

Ts säger att detta är idealet; inte att det är hns egna åsikt. Att säga hur något ska vara är att påpeka fel och shame:a andra kroppar, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lurifax69:

Tjej karaktärerna har sett ut så  i många år , detta är inget nytt, såklart dom inte tänkte på att få den "perfekta kvinno kroppen" till ett spel, ingen tänkte på att tjejerna hade så lite kläder på sig när man satt o spelade.

Det är väl klart att de vill det?

Pannkakssmöörgåsen:

Och var vill du komma? Vill du shamea ännu fler kvinnokroppar

Vaddå skambelägga? Jag vill att folk börjar träna och bygga muskler istället för att tro att en pinnsmal kropp är idealet. Ett sådant ideal är inte hälsosamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen: Kvinnor är en förtryckt grupp. En grupp som ständigt objektifieras. Det är vidrigt och kan verkligen inte se hur ni kan tycka att det är helt orimligt att tycka det.

ok? du sa att hon var smal, jag sa att hon har mycket muskler. vem snackar du med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Öh. Cirkulera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, en spelfigur som bevis. 

Ideal varierar förövrigt, beroende på vart man tittar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:
Kvinnor är en förtryckt grupp. En grupp som ständigt objektifieras. Det är vidrigt och kan verkligen inte se hur ni kan tycka att det är helt orimligt att tycka det.

Ts säger att detta är idealet; inte att det är hns egna åsikt. Att säga hur något ska vara är att påpeka fel och shame:a andra kroppar, ja.

Vad är det som är vidrigt med att män tycker kvinnors kroppar är sexiga, och att man tycker en del är sexigare än andra?

Tycker du själv det verkar mer hälsosamt med en spinkig eller överviktig kropp jämfört med denna muskulösa kropp?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Vad är det som är vidrigt med att män tycker kvinnors kroppar är sexiga, och att man tycker en del är sexigare än andra?

Tycker du själv det verkar mer hälsosamt med en spinkig eller överviktig kropp jämfört med denna muskulösa kropp?

 Jag vet att alla tre är hälsosammare än den stressen och psykiska ohälsa strävan efter någon av dessa kan resultera i.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

 Jag vet att alla tre är hälsosammare än den stressen och psykiska ohälsa strävan efter någon av dessa kan resultera i.

Menar du på allvar att en människa inte klarar av att sträva efter ett mål utan att få psykisk ohälsa?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

rbb:

Menar du på allvar att en människa inte klarar av att sträva efter ett mål utan att få psykisk ohälsa?

Menar du på allvar att du drog den slutsatsen? Suck...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pannkakssmöörgåsen:

Menar du på allvar att du drog den slutsatsen? Suck...

Vad är det för fel på att uppmana människor till träning så att de får muskler?


   
SvaraCitera