Aviseringar
Rensa alla

Krossad å Sönder riven


Ämnesstartare

Hejsan, Jag kommer här för att fråga om råd vad jag ska göra.

En tjej som jag gillar mycket börja i mitt nya gymnasium och det va då jag börja gilla henne.
Efter nu en månad har jag get henne komplimanger och alltid varit snäll. Jag fick en ny kompis som då vi gjorde allt tillsammans. Å Hon å han kom inte så bra överens värka det som. Men nu idag får jag reda på att hon har känslor för honom och hon har det för henne. Och Hon har sagt till mig att hon inte har känslor för mig för hon redan har kille, Men sa nu att hon gillar min kompis... Jag som har varit med om detta 2 ggr innan att den jag gillar tycker om min kompis, e då extremt känslig för detta å vi börja bråka jag och hon för jag sökte tröst hos en annan kompis och hon ville inte att jag blanda den kompisen.

Så hon drar in killen hon gillar "min kompis" å skriver det jag skriver till henne till honom å han börjar skriva med mig å frågar vad mitt problem är.

Så efter typ 4 timmar av tjat så slutar båda skriva med mig å jag är helt nere.

Känns som jag inte har någonting kvar i kroppen =( Jag e helt sönder, vet inte vad jag ska göra. Kan inte gå vidare för hon och han va mina ända "kompisar" i den nya skolan å de går i min klass.

Jag har diabetes å detta gör så mitt blodsocker e högt hela tiden å ibland lågt så jag nästan blir medvetslös.

Så det påverkar min hälsa också.

behöver hjälp nu. Aldrig känt såhär innan å jag vet att ni är snälla å hjälper till, så Vad ska jag göra, hur mår jag bättre? 🙁


   
Citera

Ser att du skrev samma sak i TW forumet.
Tror att du kommer få bättre svar här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej bra 🙂 Mår riktigt illa nu.. vet intte hur jag ska göra imorgon i skolan heller eller om jag ska stanna hemma


   
SvaraCitera

Mår du dåligt så tycker jag att du kan stanna hemma en dag och fundera igenom saker och ting och slippa bli uppstressad på grund av att du är bland dem och måste göra saker i skolan.

Annars går det att hitta nån att prata med också. men sånt kan kännas lite väll mycket och jobbigt.


   
SvaraCitera

Känns som hyfsat kassa människor det där [sad]

Det är svårt det där med att ha och göra med andra människor, än svårare blir det när starka känslor lägger sig i och man tenderar att få skygglappar.
Kan tycka att du skulle slutat va så på som det känns som att du var mot den där tjejen. Men förstår mig å andra sidan inte hennes problem heller.

prata med någon du har förtroende för, har du ingen sådan vänd dig till en kurator eller liknande


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för de snabba svaren 🙂 Jag tror jag stannar hemma imorgon, för just nu så det ända jag tänker på e det å vill bara slå allt vad jag har i något. för att dämpa smärtan å få ut (ilskan/besvikenheten) ur mig

Men kl e 1 på natten å kan inte gå ut och springa eller göra något för att lugna ner mig 🙁

Jag Har dock ingen att vända mig till 🙁 Som jag verkligen känner. Å gillar inte å berätta för främlingar (kurator) om mitt liv. Då jag skulle värka Psykisk sjuk eller nått.

Detta är det ända sättet jag kan komma på som jag kan berätta för någon, Men skulle va skönt att öppna upp sig för någon annan förstående IRl

Det läskiga är att jag andas tungt å så, som om att jag precis sprungit och det försvinner inte. Hjärtat typ pumpar på dubbelt så fort i 1-2 timmar nu och slutar inte 🙁


   
SvaraCitera

tror inte du skulle verkar särskilt sjuk alls. att kärlek gör konstiga saker med folk är inget nytt eller konstigt. Med så mycket energi som man lägger på det emotionella är det inte heller konstigt att man bryter ihop om det svar man får inte är vad man hoppas.

Vila och se till att prata med någon kanske inte i morgon men åtminstone i veckan. Om det börjar påverka andra saker du gör negativt så kan det bli svårt att klara av själv. Någon bra snabb och enkel lösning tror jag ej finns.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ska, försöka:) Men kan inte såva heller för jag tänker bara på vad som hänt å svettas som in i.

Ska gå ut en stund å tänka tror jag.
Hoppas ingen vaknar å ser att jag är borta bara

Tack för svaren 🙂 Ni är så snälla


   
SvaraCitera

Hitta nya vänner i skolan. Ingen av dom var äkta. Så låt dom bli sårade av varandra . Var du den starka å gå vidare med huvudet högt. Även fast det är svårt så kämpa! Du klarar det! Var öppen och social mot andra. Låt ingen låsa dig. Titta på dom å skratta åt dom. För det är dom värda! Lycka till![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DEt svåra e att jag vill va vän med henne fortfarande 🙁 Hon är så snäll hela tiden men jag tror det är "min fd kompis" fel alltihop att hon blev så arg.

Vill inte förlora henne ;( Försöker få henne å lugna sig å prata med mig. Inge bra resultat 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har varit hemma idag och vad jag en gör kan jag inte sluta tänka på det 🙁 Allt som jag brukar tycka är kul å göra orkar jag inte med och det är inte kul längre 🙁

Har aldrig varit såhär nere asså, Kan det bero på att jag är väldigt förälskad i henne? ;( Eller vfr kan jag inte släppa allt 🙁


   
SvaraCitera