Aviseringar
Rensa alla

Krossat hjärta...


Ämnesstartare

Hej! Jag är en tjej som är 17 år. Jag träffade en kille på en fest för ungefär ett halv år sen. På den festen va vi ganska mycket med varandra och hånglade en hel del. En månad efter det va vi på samma fest igen och även den gången så hånglade vi. Sedan dess har vi hållit kontakten lite till och från. Träffades även någon gång i somras fast även då vid onyktert tillstånd. 

Under de senaste två månaderna har vi snackat väldigt mycket med varandra på Facebook. Vi kan skriva med varandra i flera timmar om ganska personliga saker som man inte säger till vem som helst. Vi är båda ganska fega så därför har vi inte träffats så mycket. Kan tillägga att ingen av oss har haft förhållande innan och dessutom är han ett år yngre än mig. Fast han verkar väldigt mogen och säger väldigt bra saker. Tycker verkligen att han är en underbar och fin människa. Blir glad av att skriva med honom, han är verkligen inte som alla andra killar. Tänker på honom hela tiden och vill bara va nära honom.

För en vecka sen bestämde vi oss för att träffas, vi va båda nervösa med det gick faktiskt jättebra. Vi va hemma hos mig och vi låg mest i sängen och hånglade och tog lite på varandra. Det va verkligen sjukt mysigt och det blev inga pinsamma tystnader vilket jag va rädd för. Jag mår väldigt bra i hans närhet men jag vet inte riktigt hur det skulle kännas att vara kär, märker liksom inget pirr i magen, borde man det? Eller måste kärlek vara som på film? 

Vi har  snackat om att vi tycker om varandra och sånna saker men jag är otroligt tveksam. Vi va på en fest i helgen, vi snackade mycket och vi hånglade också flera gånger under kvällen. Det kändes väldigt bra faktiskt. Tills dagen efter, fick reda på av en kompis att han hade hånglat och tafsat på andra brudar, vilket jag även fick se bilder på också. Blev liksom inte så glad över att få veta det. Jag hade dissat väldigt många killar under den kvällen för jag kände liksom att det skulle kännas så fel och göra det mot honom. Det klarade jag av äventyr att jag va onykter, han va också väldigt onykter men han har sagt till mig att han alltid vet vad han gör även fast han är full. 

Jag trodde att jag skulle bli mer ledsen faktiskt men jag är så himla besviken så vet inte vad jag ska göra. Har varit väldigt deppig sen dess och jag känner att jag inte duger. Just nu känner jag att jag inte vill ha honom i mitt liv längre. Men jag vet verkligen inte hur jag ska göra så snälla hjälp mig! Tack på förhand, kram <3


   
Citera

har ni inte definierat ert förhållande så kan du ju inte bli arg på honomför att han håller på med andra brudar.

Jag förstår hur man kan känna osv när man är kär i någon och är i början av en relation, som ännu inte satts ord på. det känns som han är otrogen, liksom. Men ni har väl aldrig bestämt att ni är tillsammans? Känn efter hur det känns, och kanske prata lite med honom om det här med att ni gillar varandra.


   
SvaraCitera

Som elver skriver, plus att alla människor är inte monogama.


   
SvaraCitera

What elver said.

Samt att om du inte känner att du vill ha honom i ditt liv, så finns det ingen anledning att gå efter honom. Du skapade en illusion baserad på det du visste om honom, vilket tydligen förstördes då du fick reda på att han inte delade dina känslor eller gav det en seriös chans. Säger inte att det ska göra mindre ont, men det är värt att gå vidare. 

Kärlek är som rysk roulette. 
Allt är en risk. Du vet aldrig om det går bra eller inte, du kan bara chansa och hoppas på det bästa. Vi alla blir sårade och många gånger får man helt fel signaler av personer och den illusionen man skapat krossas. Men det är bara att acceptera att du är ledsen, försöka komma över det och gå vidare i livet.

Personligen hade jag inte velat vara med en tjej som hånglar runt med en massa killar. 
Och tänk inte att "du inte duger", för du kommer träffa på liknande personer i ditt liv och antagligen ganska många av dem. Det tar många misslyckanden innan man lyckas.


   
SvaraCitera