Aviseringar
Rensa alla

KTH vs chamlers


Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Svikna arbetarbohemer.

i sthlm har vi ett annat ord: lat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[zzz]


   
SvaraCitera

Chalmers såklart, hört att det är mycket slappare på KTH [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HobGoblin:

Chalmers såklart, hört att det är mycket slappare på KTH

snarare tvärtom. KTH är mkt mer teoretiskt. vilket gör det hårdare men mindre näringslivsanpassat


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

på 30 000 till nya elever för att köpa grejjer till bostaden osv.

Däremot får folk som går materialdesign - civilingenjör på KTH också nåt stipendie på totalt 60'000 eller nåt sånt har jag för mig. Viss summa per godkänd andra termin.

Men jag röstar ändå på KTH för de ligger i Stockholm : )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

stipendie

är ju något helt annat iom att det är inte hela skolan. förstår inte ens vrf du skriver det här, är ju sjukt irrelevant.

i USA kan man få miljon-stipendium oxå. fast som alla andra stipendium måste du klara terminerna. seriöst, hur jävla lost e du? [zzz]


   
SvaraCitera

lacostekrokodilen:

fast som alla andra stipendium måste du klara terminerna. seriöst, hur jävla lost e du?

JohnE:

Viss summa per godkänd andra termin

Ja e väl inte helt jävla dum i huvvet.
Det var du som började skriva något å jag la till det där, så bortom relevans var jag inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JohnE:

Det var du som började skriva något å jag la till det där

att få en check o att få ett stipendium är helt olika saker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

kungliga tekniska högskolan; KTH (Du röstade på detta alternativ)

har inga argument för det utan är bara en känsla. diskussionen har även varit uppe här, NVare menade att chalmers var bäst. men de hade ite heller några argument för varför förutom att "det är ju chalmers"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

har inga argument för det utan är bara en känsla. diskussionen har även varit uppe här, NVare menade att chalmers var bäst. men de hade ite heller några argument för varför förutom att "det är ju chalmers"

har pratat med flera kth:are. dom tkr att kth är bra osv. men att det är för teoretiskt. dvs att chalmers osv är bättre på det sättet. men samtidigt så ser KTH snyggare ut än chamlers menar vissa. andra tvärtom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

men samtidigt så ser KTH snyggare ut än chamlers menar vissa. andra tvärtom

kth ser ju mer klassiskt ut och chalmers mer modernt på utsidan. men chalmers verkar även väldigt fint på insidan dock får du gärna länka till bilder där man kan se kths lokaler [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

kths lokaler

du tänker på kths campus vid valahallavägen, finns dock utspritt över hela sthlm[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

du tänker på kths campus vid valahallavägen, finns dock utspritt över hela sthlm

är det inte likadant med chalmers?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

soimpolite:

är det inte likadant med chalmers?

vet inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lacostekrokodilen:

vet inte

okej 🙁 åh varför finns det ingen vacker skola där man kan kan läsa samhällsämnen :S


   
SvaraCitera