Aviseringar
Rensa alla

Kuddproblem


Ämnesstartare

Blev efter alldeles för många år tvungen att pensionera min huvudkudde för ett tag sedan, och det är mer problematiskt än bara vanans förändring tydligen.
Jag är väldigt väldigt känslig för vad jag har huvudet på och kan helt enkelt inte sova om det inte är perfekt, när jag inhandlade en ny fick jag gå efter principen "bästa möjliga av vad som fanns" och det blev en alldeles för platt sak (ändå tjockaste av tillgängligt utbud) fylld med nån form av polyestervadd eller något liknande, den fungerar provisoriskt men innanmätet är alldeles för [adjektiv här] och har börjat korva ihop sig och bli ojämnt och blir mycket plattare än den redan är när någon tyngd läggs på.

Har letat på uppenbara platser som ikea och jysk men det verkar idag vara omöjligt att få tag på kuddar stoppade med gamla hederliga bitar av skumplast, det enda som existerar är det här plastiga bomullshelvetet och "naturfiber" (vad nu det innebär).

Var hittar jag kuddar i klassisk stil som kan vara både tjocka, mjuka och behålla formen i dessa ogudaktiga tider?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

du har inte provat nackkuddar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är skitsvårt att hitta bra kuddar, speciellt om man inte vill lägga ut jättemycket pengar och tycker att de ortopediska nackkuddarna är för obekväma och platta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: du har inte provat nackkuddar?

Jo, gillar ej, alldeles för fasta istället


   
SvaraCitera