Aviseringar
Rensa alla

Kungen, god öl till nyår?


Ämnesstartare

Hallå, jag ska supa till rejält på nyår och vill ha en relativt billig öl. Kungen är grymt billigt men frågan är om den är god? Någon som vet? Är den äcklig är ju frågan om det är värt det, en del säger att den är lika äcklig full som nykter.

Jag drack också en grymt god öl för några veckor sen på en krog där det var en lime klyfta i glaset, det var otroligt gott, kommer dock inte ihåg vad öl sorten hette. Man kanske kan ha lime i all öl? Eller någon som vet nån öl som passar?

Sista frågan, vad ska ni själv dricka på nyår? vilken öl sort är godast?


   
Citera

Ölsort obs.


   
SvaraCitera

ska dricka vin


   
SvaraCitera

Ja. Kung är gott. Kör på det.


   
SvaraCitera

Själv tycker jag att Kung är okej. Något jag kan dricka för att bli full, men knappast något jag skulle välja att dricka ett glas av bara för att det är gott.

Hoolabandoola:

Man kanske kan ha lime i all öl? Eller någon som vet nån öl som passar?

Någon rätt ljus öl. Absolut ingen mörk, smakrik öl. De har oftast en mer rökig, bränd och ibland chokladig smak som inte lär fungera så bra ihop med lime.

Red Stripe skulle kanske passa? En ljus öl som har lite citrussmak. Dock dubbel så dyr som Kung, men mycket godare. Och fin flaska.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crocodile då, någon som smakat det?


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Jag drack också en grymt god öl för några veckor sen på en krog där det var en lime klyfta i glaset, det var otroligt gott, kommer dock inte ihåg vad öl sorten hette.

corona, troligtvis.

Hoolabandoola:

Sista frågan, vad ska ni själv dricka på nyår? vilken öl sort är godast?

stolichnaya, som sig bör. när det gäller öl tycker jag om red stripe och staropramen.


   
SvaraCitera

all öl är äcklig, så tror ej


   
SvaraCitera
smisk

Hoolabandoola:

Jag drack också en grymt god öl för några veckor sen på en krog där det var en lime klyfta i glaset, det var otroligt gott, kommer dock inte ihåg vad öl sorten hette

Corona eller Sol, ganska så gottigt faktiskt. Tjejöl [party]


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Man kanske kan ha lime i all öl?

Visst, våldta och skända all öl och allt som öl står för.


   
SvaraCitera
time
 time

Hoolabandoola:

Man kanske kan ha lime i all öl? Eller någon som vet nån öl som passar?

Sol, som smisk sa. Den är ruskigt god, hyfsat billig och jag skulle dricka den både för att uppnå en viss berusad effekt, och till maten. Rekommenderas varmt!

Mvh: Osunt ölintresse


   
SvaraCitera

Hoolabandoola:

Man kanske kan ha lime i all öl?

Skulle bara tippa på att det passar till öl gjord på majs, annars skär sig nog det brutalt. Skulle inte ha det i vanlig ljus iaf, men om du inte vill ha mörkare så är väl Tuborg ganska ljus och billig? Lite dyrare som är lättdrucken är tex Miller.


   
SvaraCitera

Den är helt okej så det är väl ingen dum ide om du vill ha något billigt. Men det där är ju ganska individuellt så du kanske borde smaka på den själv först innan du handlar för hela nyår.

Lite tråkigt att sitta där sen hela kvällen med en sort som man får tvinga i sig.


   
SvaraCitera

corona var det säkert, vidrig öl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svaren, kör kanske på kungen ändå, köper lite vin och annat också om det skulle smaka skit, 🙂 och ja, corona var det, riktigt god öl!


   
SvaraCitera