Aviseringar
Rensa alla

kungen och drottningen köper dyra saker även fast många andra inte har råd med mat


Ämnesstartare

jag köper också dyra saker även fast andra och jag själv inte har råd...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:
jag köper också dyra saker även fast andra och jag själv inte har råd...

Så idiotiskt av dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Så idiotiskt av dig. 

Ja, mycket.


   
SvaraCitera
Draug

OF 5: jag köper också dyra saker även fast andra och jag själv inte har råd...

men det är ju inte folket som betalar för grejerna du köper.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

men det är ju inte folket som betalar för grejerna du köper.

är du helt säker nu?


   
SvaraCitera
Draug

OF 5: är du helt säker nu?

nej folket kanske betalar ditt uppehälle också, men tror inte du spenderar så mycket av skattebetalarnas pengar som kungahuset gör.Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:

nej folket kanske betalar ditt uppehälle också, men tror inte du spenderar så mycket av skattebetalarnas pengar som kungahuset gör.Galen

nej jag tror nog att man kan kalla mitt utnyttjande av skattebetlarna för försumbart.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monarki är något som inte hör hemma på 2010-talet, avskaffa tack. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ungarepublikaner.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kom ihåg att majoriteten av apanaget går till representation, underhåll av de kulturhistoriskt viktiga byggnaderna, löner till anställa etc. Det är inte som att knugen får ut 120 miljoner och springer och köper 120 rallybilar.

Dessutom behöver ingen svälta i Sverige om man inte vill. Svälj stoltheten och sök soc. De flesta som klagar på att de "svälter" på soc är idioter som tror sig kunna ha internet, tv, mobil samt festa och röka cigg. Soc är till för att man precis skall kunna klara vardagens kostnader och stå på fötterna tills man får ett arbete, inte för att man skall leva ett behagligt liv på. (Gäller såklart folk som är arbetsföra men inte arbetar, men även om man är skadad så att man inte kan arbeta så kan man inte förvänta sig ett glassigt liv på soc, även om det skall vara drägligt och mänskligt).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Timmmmmmmmmm:
Kom ihåg att majoriteten av apanaget går till representation, underhåll av de kulturhistoriskt viktiga byggnaderna, löner till anställa etc. Det är inte som att knugen får ut 120 miljoner och springer och köper 120 rallybilar.

Dessutom behöver ingen svälta i Sverige om man inte vill. Svälj stoltheten och sök soc. De flesta som klagar på att de "svälter" på soc är idioter som tror sig kunna ha internet, tv, mobil samt festa och röka cigg. Soc är till för att man precis skall kunna klara vardagens kostnader och stå på fötterna tills man får ett arbete, inte för att man skall leva ett behagligt liv på.

usch


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var kul när Viktoria skulle gifta sig och kungen var småirriterad av att få betala delar av bröllopet ur egen fick. Kungen har en förmögenhet på runt 300 miljoner som han äger privat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Var kul när Viktoria skulle gifta sig och kungen var småirriterad av att få betala delar av bröllopet ur egen fick. Kungen har en förmögenhet på runt 300 miljoner som han äger privat.

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om monarkin skulle avskaffas skulle inte kungen få pension utan behöva klara sig på sparade privata tillgångar. Dock har han rätt till socialbidrag som alla andra om han skulle stå utan tillgångar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså....

kungafamiljen arbetar enormt mycket med bistånd och välgörenhet, det ska man fan inte glömma i sammanhanget


   
SvaraCitera