Aviseringar
Rensa alla

Kurdiska arier


Ämnesstartare

Kul fakta :

Adolf Hitler var mycket snett ute när han talade om arier - precis som hans skinnskalliga efterträdare i dagens samhälle.
Ordet betecknar egentligen en folkgrupp som levde i Iran & Indien för tretusen år sedan. Så om några i Sverige i dag kan kalla sig arier så är det i första hand zigenarna , samt iranska och kurdiska invandrare.


   
Citera

Jag trodde bara det var i själva indusdalen. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

[surprised]

tro't eller ej , det är sant.


   
SvaraCitera

Den germanska rasen hade nog vart lite mer korrekt[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Den germanska rasen hade nog vart lite mer korrekt

läser bara innantill.


   
SvaraCitera

Creator:

Adolf Hitler var mycket snett ute när han talade om arier

Hela jävla Adolf var sne.


   
SvaraCitera

Hur vet du att just zigenarna tillhörde denna folkgrupp?


   
SvaraCitera

Creator:

Så om några i Sverige i dag kan kalla sig arier så är det i första hand zigenarna , samt iranska och kurdiska invandrare.

Du är fel ute, Hitler och hans kompanjoner var ju faktiskt i asien och rörde för att ta reda på den ariska rasens ursprung. en expedition skickades till Tibet faktiskt, där man studerade landet. så helt fel ute var dom kan man ju påstå.

Kaukasier är våran folkgrupp och ja det stämmer att vi utvandrade från indien/iran men även dagens Afghanistan. men varför "iranska invandrare" (som förövrigt är fleretniskt) Kurder och Zigenare har monopol på att kalla sig detta förstår jag mig inte på, kanske bör du kirra fram belägg som stryker att dom ovan nämda folkgrupperna är "renare" än "arier" än vad oss sketna nordbor är [cheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Du är fel ute

Nu ska jag vara uppriktig mot dig.

Jag läste allt som jag skrev i "Tusen Tabbar" Av Ulf Ivar Nilsson , under kapitlet "Tabbar som förändrat världen". Jag har absolut inget med detta påstående att göra utan tyckte det lät kul eftersom historia är det mest ointressanta som finns enligt mig och jag inte visste någonting om detta innan jag skrev , behöver inte bli rättat mer , tack och hej.


   
SvaraCitera

Creator:

Nu ska jag vara uppriktig mot dig.

Fast det komiska är ju att han varnar folket, i alla fall i den boken jag har, att vara extremt källkritiska, även när det handlar om Ulfs böcker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

agitation:

Fast det komiska är ju att han varnar folket, i alla fall i den boken jag har, att vara extremt källkritiska, även när det handlar om Ulfs böcker

läser aldrig förord.


   
SvaraCitera

So what, think people alrdy knows Adolf was a crazy mofo


   
SvaraCitera

Creator:

"Tusen Tabbar" Av Ulf Ivar Nilsson

Har också den boken. Kände igen huvudinlägget när jag såg det, men utan att komma på var jag sett det[smile]


   
SvaraCitera

Om han lyckades få sitt folk att tro att han själv var lång, blond och blåögd, att han skapade svastikan samt att de behövde en diktator var det nog inget svårt att lura i dem att arier var helvita heller...


   
SvaraCitera

Jag som trodde hela rastänket var fel ute och något vi skrotade redan på 40-talet. Roligt att det gick upp för folk nu samma sak och blir förvånade över att läsa en bok som måste smutskasta Hitler. Tacksammare person att smutskasta finns det ju inte.

Lite roligt att du även har en bild på Freddie Mercury eller Farrokh Bulsara som han hette på riktigt som var av indisk-persisk börd och möjligtvis då någon form av de "riktiga" arierna som levde i norra Indien.


   
SvaraCitera