Aviseringar
Rensa alla

kursivt


Ämnesstartare

vrf tkr vissa det är jobbigt med kursiv text? utseendet eller?


   
Citera
Ämnesstartare

ställ inte så komplicerade frågor:S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

för att det är en oftast onödig brytning mot uniform text, precis som folk som använder onödigt röriga fonter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag läser kursiv text med ett annat tonfall än vanligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan ibland upplevas som man försöker markera att det jag skriver nu är extra viktigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kronotomi:
för att det är en oftast onödig brytning mot uniform text, precis som folk som använder onödigt röriga fonter

jo men på forum känner jag att det bör vara mer okej för vissa. När jag skriver långa texter så vill jag "separera" vissa stycken jättemycket så då passar det bra att skriva ena med kursiv. 

rent estetiskt ger det en annan nyfikenhet kring varför den ena texten är kursiverad, tkr jag

Zymba:
Kan ibland upplevas som man försöker markera att det jag skriver nu är extra viktigt.

Ja, tycker det är bra... Har sett att en del stört sig på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

rent estetiskt ger det en annan nyfikenhet kring varför den ena texten är kursiverad, tkr jag

känns mest som att du inte litar på att innehållet står för sig självt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv: känns mest som att du inte litar på att innehållet står för sig självt.

Vad syftar du på, vad är din tanke grundad på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

Vad syftar du på, vad är din tanke grundad på?

lol bra fråga

jag menar att längre sträckor kursiv text är ett billigt sätt att skapa spänning utan att behöva finslipa innehållet. därför får jag intrycket att du försöker kompensera för en brist i texten, eller locka oss att läsa något som egentligen inte är värt att läsa. vad jag har märkt så är det också ofta när dina inlägg börjar bli långtråkiga och alltför interna som de blir kursiva. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

I vissa sammanhang så är det fint
Men jobbigt att läsa ibland


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

håller med hv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

lol bra fråga

jag menar att längre sträckor kursiv text är ett billigt sätt att skapa spänning utan att behöva finslipa innehållet. därför får jag intrycket att du försöker kompensera för en brist i texten, eller locka oss att läsa något som egentligen inte är värt att läsa. vad jag har märkt så är det också ofta när dina inlägg börjar bli långtråkiga och alltför interna som de blir kursiva. 

Rent konkret undrar jag om du läst någon längre text som jag kursiverat?

Ja, alltså, om du syftar på texterna i "i mina tankar"-tråden så skriver jag inte alls noggrant där men det som hör hit är att jag kursiverar den texten som antingen är sann eller den som är falsk - olika beroende på vilken text som är viktig. Kursiverar oftast den text som inte är värd att analysera, antingen eftersom att den innehåller för många "lögner" eller för att det är formulerad så luddigt att det knappt går att begripa.

Och det här är sanning, inte ngt jag "slog ihop" nu för att du kritiserade. Har skrivit det tidigare men minns inte var

det hela handlar om att jag inte vill sitta och förklara det jag skriver. "Nu kommer en massa berättelser som jag hittat på och de där som står där ovan är det som hände idag"

& jag kursiverar inte alltid av de orsakerna jag skrev ovan, utan det gäller mest de "personliga" texterna. I sådana här trådar så kursiverar jag grejer som jag vill utmärka, antingen för att det är en upprepning eller för att det är ngt jag inte alls tagit upp som kanske inte riktigt r anknytet till huvudämnet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

Rent konkret undrar jag om du läst någon längre text som jag kursiverat?

Ja, alltså, om du syftar på texterna i "i mina tankar"-tråden så skriver jag inte alls noggrant där men det som hör hit är att jag kursiverar den texten som antingen är sann eller den som är falsk - olika beroende på vilken text som är viktig. Kursiverar oftast den text som inte är värd att analysera, antingen eftersom att den innehåller för många "lögner" eller för att det är formulerad så luddigt att det knappt går att begripa.

Och det här är sanning, inte ngt jag "slog ihop" nu för att du kritiserade. Har skrivit det tidigare men minns inte var

det hela handlar om att jag inte vill sitta och förklara det jag skriver. "Nu kommer en massa berättelser som jag hittat på och de där som står där ovan är det som hände idag"

jo, jag vet redan detta, minns att du skrivit det tidigare också. får ändå det intrycket jag beskrev. kursiv text är på något sätt jobbigare att koda av vilket gör att man tar sig längre tid på dem orden. därför fungerar det bra för emfas. att lägga emfas på en hel text verkar lite uppmärksamhetssökande.

obs inget emot dig som person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mpt:hv:

jo, jag vet redan detta, minns att du skrivit det tidigare också. får ändå det intrycket jag beskrev.

Okej, men det är antagligen skrivet så att man inte kan begripa en enda mening för att jag inte kan sitta och vika ut alla detaljer... sitter inte och skriver dagbok eller biografi på um, det mesta angår inte er :p
men tkr om det jag skriver så känns bra att publicera det. tkr det jag har att berätta är fint, liksom många texter jag skriver

Du får det att låta som att jag är osäker på om vad som egentligen hände & att jag därför inte kan förklara det bättre... hur kan det vara så om jag varit med om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gammalumare:

Okej, men det är antagligen skrivet så att man inte kan begripa en enda mening för att jag inte kan sitta och vika ut alla detaljer... sitter inte och skriver dagbok eller biografi på um, det mesta angår inte er :p
men tkr om det jag skriver så känns bra att publicera det. tkr det jag har att berätta är fint, liksom många texter jag skriver

ja

gammalumare:
Du får det att låta som att jag är osäker på om vad som egentligen hände & att jag därför inte kan förklara det bättre... hur kan det vara så om jag varit med om det

nä, det vet jag inget om


   
SvaraCitera