Aviseringar
Rensa alla

Kurvig tjej som har fetma?!


Ämnesstartare

Det finns få bloggar som faller mig i smaken, brukar bara följa sådana som jag känner är genuina och som faktiskt skriver om viktiga saker. En av alla bloggar jag följer har nu uppdaterat med ett viktigt inlägg såg jag idag som alla borde se!

Det är en tjej som enligt mig ser vacker ut, kurvig, lite tjock kanske men enligt BMI så har hon FETMA! Jag vet att många andra har högt BMI och oroar sig över det för att man kanske blir tillsagd att man borde tänka på vad man äter. Detta tycker jag visar hur dåligt man är och jag håller med henne i det hon skriver att man borde titta sig i spegeln och använda måttband när man tänker på kroppen.

Det jag tycker att vi kan diskutera här är om ni bryr er om BMI. Om ni väger för mycket eller för lite enligt denna tabell och hur ni tänker kring det. Är du nöjd med din kropp? Är BMI nöjd med din kropp?

Här är länk till inlägget:
http://carrooouw.se/2011/june/jag-lider-av-fetma.html#comment


   
Citera

ElliAlsin:

Det är en tjej som enligt mig ser vacker ut, kurvig, lite tjock kanske men enligt BMI så har hon FETMA!

"fetma" är inte direkt ett mått på estetik.


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

Ja (Du röstade på detta alternativ)

skulle aldrig bry mig om bmi [confused] den säger ju att normalviktiga har äs


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

man borde titta sig i spegeln och använda måttband när man tänker på kroppen.

Hur ens kropp ser ut och vilka mått den har är en rätt dålig indikator på i vilket skick ens kropp är. Att man är smal betyder inte att ens blodsocker, kolestrol, blodtryck, blodvärde, procent kroppsfett och en mängd andra saker är bra, och att man är tjock betyder inte att det är dåligt.


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

Ibland (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

Ibland (Du röstade på detta alternativ)

Jag har såklart dåliga dagar då jag ogillar min kropp men över lag så är jag nöjd.


   
SvaraCitera

Jag är för det mesta nöjd med min kropp 🙂 den är stark! Men enligt BMI är jag överviktig, så den funkar inte på vältränade människor. Funkar egentligen inte alls, eftersom vikten egentligen inte säger nåt om man är tjock/smal etc. Jag är 160 cm och väger 70 kg, men är verkligen inte tjock, lite biffig bara [wink]

Tycker man ska låta bli att hänga upp sig på vad vågen visar, för det betyder liksom inget. Håller med mediakatt


   
SvaraCitera

oftast!


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

Jag vet att många andra har högt BMI och oroar sig över det för att man kanske blir tillsagd att man borde tänka på vad man äter

Man ska inte lita på BMI.
Mitt skelett är tyngre än "vanliga" människors och därför har jag ett BMI på 21.12 fast jag är inte ett dugg fet (enligt mig)


   
SvaraCitera

Hennes bröst väger ju en miljon kilo.


   
SvaraCitera

dekadent:

Hennes bröst väger ju en miljon kilo.

Jag måste tyvärr hålla med!


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

Ja (Du röstade på detta alternativ

Som fan. Jag är snygg. Varför ska man gå runt och ogilla sig själv för?


   
SvaraCitera

ElliAlsin:

Nej (Du röstade på detta alternativ)

hon i bloggen va ju ba äklig dock


   
SvaraCitera

Eliza:

Man ska inte lita på BMI.Mitt skelett är tyngre än "vanliga" människors och därför har jag ett BMI på 21.12 fast jag är inte ett dugg fet (enligt mig)

Skrev du fel nu? För ett BMI på 21,12 är inte i närheten av vare sig fetma eller övervikt.


   
SvaraCitera

Eliza:

Mitt skelett är tyngre än "vanliga" människors och därför har jag ett BMI på 21.12 fast jag är inte ett dugg fet (enligt mig)

Säger som mediakatt, vad snackar du om?


   
SvaraCitera