Aviseringar
Rensa alla

Kusinens hund - mitt hjärta brast.


Ämnesstartare

Violine:

ES!!

Glömde svara mig. ;S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Han är i den där jobbiga åldern när han vill smaka på allt just nu dock. 😛

Jag gillar den åldern <3


   
SvaraCitera
Tuvan

Jag tycker synd om dig.. Men mer synd är det om den där stackars hunden. En husky som får gå var 3e dag! Ingen hund ska behöva få så lite stimulation. Det jag tycker att du ska göra är att anmäla din kusin. Det får absolut inte vara sådär och hunden ska bort därifrån!!

Jag hoppas verkligen du kan få ta den, om inte måste den bort ifrån din kusin o morbror. Förstår inte människor som skaffar djur när de behandlar de så misserabelt. Det är ren djurmisshandel.

Jag är väldigt förtjust i hundar och det skulle aldrig falla mig in att ett djur skulle få bli behandlat så, det tar ont i mig då jag läser hur KORKADE människor kan vara som skaffar sig djur som dom sedan skiter i är.[mad] [cry]

Ursäkta men jag tycker bara så himla synd om hunden. Snälla lova att du gör någonting 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tuvan:

Jag tycker synd om dig.. Men mer synd är det om den där stackars hunden. En husky som får gå var 3e dag! Ingen hund ska behöva få så lite stimulation. Det jag tycker att du ska göra är att anmäla din kusin. Det får absolut inte vara sådär och hunden ska bort därifrån!!

Han är dock Husky/Labrador/Boxer/something else... Men hans ögon är sådana underbara blå husky ögon. <3

Tuvan:

Ursäkta men jag tycker bara så himla synd om hunden. Snälla lova att du gör någonting 🙁

Jag håller ju fullständigt med dig, men jag vill gärna försöka övertala dem till att låta mig få/köpa hunden istället för att jag ska behöva anmäla dem. De är bra människor men de bryter mot lagen när de inte går ut med hunden som du sa 3ggr om dagen. (Som ett promenad-freak kan jag inte ens förstå hur man inte vill göra det...)

BreakTheAuthority:

Du får dock dela rum och säng med mig och köpa mat för ditt studiebidrag som vi andra.

Ohw, det är lugnt! Jag är van vid det. 🙂


   
SvaraCitera
Tuvan

Violine:

Han är dock Husky/Labrador/Boxer/something else... Men hans ögon är sådana underbara blå husky ögon. <3

Äsch hund som hund. Ingen ska få behöva gå så lite. Det är ju hemskt understimulerat.

Violine:

Jag håller ju fullständigt med dig, men jag vill gärna försöka övertala dem till att låta mig få/köpa hunden istället för att jag ska behöva anmäla dem.

Snälla försök att göra det. Annars om inte du vill så anmäler jag gärna dom för djurplågeri. För ingen hund ska somsagt bli behandlad så.
Hunden ska iaf bort från dom. Jag hoppas verkligen du lyckas köpa hunden!![smile]

Börjar tänka på en historia min mamma berättade om en hund som hennes kompis familj hade.. (eller något liknande), den hunden var fastbunden i ett element hela dagen, så den kunde bara ligga där då den inte hade något utrymme.. Så sjukt. Blir så hemskt arg då jag hör såntdär.. om att dom inte får gå ut, är fastbunden, slagen o understimulerade alltmänt.

Tjata på din mor. Berätta om situationen.. (jag hoppas dock att du har tid att ta hand om den).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tuvan:

Äsch hund som hund. Ingen ska få behöva gå så lite. Det är ju hemskt understimulerat.

Nejnej det är fullständigt sant, jag tänkte mest säga det om jag skulle lyckas få hunden, ta kort på den och posta en hund som absolut inte ser ut som en husky förrutom i ögonen. 😛

Tuvan:

Tjata på din mor. Berätta om situationen.. (jag hoppas dock att du har tid att ta hand om den).

Jag ska verkligen försöka göra det!


   
SvaraCitera
Tuvan

Violine:

Nejnej det är fullständigt sant, jag tänkte mest säga det om jag skulle lyckas få hunden, ta kort på den och posta en hund som absolut inte ser ut som en husky förrutom i ögonen. 😛

Oh gör gärna det om du kan! Lät väldigt intressant 😀

Violine:

Jag ska verkligen försöka göra det!

Bra![y] Ett stort lycka till![smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill också ha hund men jag jobbar i en annan stad så jag kan inte [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

hundars känslor

Ok, hunden har ingenting emot att flytta från den siutationen. Det är egentligen i princip bara mastiffer och hundar som har en riktigt nära relation till sin ägare som saknar sin gamla ägare när de byter familj. Hunden kommer från vargen, det händer att vargar byter flock...

KID_IS_BACK:

Bor du i en trång lägenhet mitt i stan har hon helt rätt i att du inte bör ha en hund.

Det är knappast det idealiska stället men det är också en fråga om engagemang. Om du ägnar all din lediga tid till att aktivera hunden (och det är en mindre krävande ras tex. sällskapshund) kommer lägenheten i princip bara vara ett ställe att slappa på och då spelar storleken ingen roll. Men håller med om att det inte är det roligaste stället för en hund att bo på.

Violine:

Husky/Labrador/Boxer

Krävande raser som behöver massa sstimulans. Var tredje dag är defenetivt för lite, visserligen är det det för alla hundar men, men. Jag hoppas att du läser på om alla raserna om hunden blir din. Och det hoppas jag verkligen att den blir.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Jag vill också ha hund men jag jobbar i en annan stad så jag kan inte

Ohwww, du får inte ha hund på jobbet?

Achia:

Ok, hunden har ingenting emot att flytta från den siutationen.

Jag misstänkte det.

Achia:

Det är knappast det idealiska stället men det är också en fråga om engagemang

Se mitt svar, jag bor i ett stort radhus med en instängd uteplats som är tillräckligt stor att springa på och som sagt instängd så man kan som liten bushund få springa fritt där. <3

Achia:

Krävande raser som behöver massa sstimulans. Var tredje dag är defenetivt för lite, visserligen är det det för alla hundar men, men. Jag hoppas att du läser på om alla raserna om hunden blir din. Och det hoppas jag verkligen att den blir

Jag promenerar redan dagligen med min vän som har en spansk vattenhund som också är en krävande hundras, jag tänkte att om hunden skulle komma i mina händer skulle det vara perfekt att presentera dem och låta göra en vana av att promenera dem tillsammans.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag misstänkte det.

Flytta hit och ta hand om en hund jag köper, okej? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Synd om hunden[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Jag promenerar redan dagligen med min vän som har en spansk vattenhund som också är en krävande hundras, jag tänkte att om hunden skulle komma i mina händer skulle det vara perfekt att presentera dem och låta göra en vana av att promenera dem tillsammans.

Låter ju nice, bara de trivs tillsammans. Men det finns effektivare (och ofta roligare) sätt att aktivera än att promenera. Tex. för golden finns det två alternativ:
2 timmars skogspromenad eller en halvtimmas apportering. Ger samma stimulans plus att hunden också tröttas ut psykiskt = inte hittar på lika mycket bus. =) (Spår är skojsigt)

Violine:

Se mitt svar, jag bor i ett stort radhus med en instängd uteplats som är tillräckligt stor att springa på och som sagt instängd så man kan som liten bushund få springa fritt där.

Haha, akta så den inte gräver sig/hoppar ut bara [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Violine:

Det är otroligt obehagligt att prata med dig.

Ursäkta, men jag förstår verkligen inte hur någon som du, som sätter sig och grinar för att du inte får ha en hund för din mamma när du är 20(!) och som dessutom reagerar med taggarna utåt så fort någon ifrågasätter dina bisarra ideer, lyckats landa en moderatorpost på UM.

Dags att växa upp, och kanske till och med flytta hemifrån? Patetiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KID_IS_BACK:

Dags att växa upp, och kanske till och med flytta hemifrån? Patetiskt.

Ska jag växa upp för att jag vill rädda en hund och för att jag fortfarande inte kan komma över orättvisan i världen? Har precis tvingats flytta hem till min mamma för att jag var i ett hemskt förhållande med en kille som i princip höll mig som en fågel i en bur under de 9månaderna som vi bodde tillsammans, tro mig jag hatar att bo här men jag har fan inget val.

Du är nog den som ska växa upp.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Achia:

Haha, akta så den inte gräver sig/hoppar ut bara

Det är tegelhus runtom. XD Det är en omöjlighet.


   
SvaraCitera